Skip to main content

Ik heb precies het zelfde probleem. Nu speelt het vanaf het moment dat ik een andere telefoon heb, die 5G ondersteunt.

Ik ben van iPhone 11 Pro naar 13 Pro gegaan. De 11 ondersteund geen 5G. Als ik de sim weer daarin zou stoppen, zit ik per definitie ook weer op het andere netwerk.
 

Ik heb de storing ook random. Soms meerdere keren achter elkaar, verschillende locaties. Wel telkens op 5G netwerk. Zat laatst op een locatie op 4G en toen geen problemen. Ophangen en voor een 2x bellen is al voldoende, maar irritant.


Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Mark 030, opvallend dat bellen niet altijd goed gaat sinds je je nieuwe iPhone 13 Pro in gebruik hebt. 

Er is nog niet specifiek zoiets als bellen via 5G, wel is er 4G bellen, ook wel VoLTE genoemd. Ik raad je aan om die instellingen in jouw nieuwe iPhone eens na te kijken, en het aan of juist uit te zetten als wijze van test. Onze Toestelhulp kan je hiermee helpen, ook vind je hier meer informatie over VoLTE voor de iPhone. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt!


Beste @Alexandra ,

 

ik heb de instelling niet zoals beschreven in de toestelhulp.

Opvallend, sinds gisteren lijkt het niet meer voor te komen. Hopelijk blijft het zo.

Ik heb zelf geen instellingen aangepast.

 

Gr. Mark


Ah het zou heel mooi zijn als het inderdaad zo blijft @Mark 030! Zou je over een aantal dagen nog een update willen geven zodat we weten of het wel of niet in orde is nu?


Na een week geen klachten, eergisteren toch weer 1 belletje gehad waarbij de 1e keer de ander mij niet kon horen. 


Hmm, balen @Mark 030 :slight_frown: Ik hoop dat het hier een eenmalig incident betreft, mocht het toch weer vaker voor komen dan moeten we er even dieper in duiken. 

Mocht dat nodig blijken, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. En heb je dan wellicht ook een aantal data/tijdstippen van gesprekken waarbij het mis ging en eventueel ook de locatie waar je je op die momenten bevond (als je dat nog weet)


Hmm, balen @Mark 030 :slight_frown: Ik hoop dat het hier een eenmalig incident betreft, mocht het toch weer vaker voor komen dan moeten we er even dieper in duiken. 

Mocht dat nodig blijken, zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. En heb je dan wellicht ook een aantal data/tijdstippen van gesprekken waarbij het mis ging en eventueel ook de locatie waar je je op die momenten bevond (als je dat nog weet)

Beste Maja,

Mijn profiel is bijgewerkt.

laatste telefoongesprek met dit euvel:

27 december 2021, 16.14u

Ik hoop dat jullie het kunnen achterhalen.

 

Groeten, Mark


Bedankt @Mark 030! Voordat ik een melding doorzet, even de vraag of het in tussentijd nog een keer is gebeurd en zo ja heb je daarvan dan ook datum en tijd stip voor me zodat ik van 2 gesprekken de gegevens door kan zetten?


Sindsdien niet meer voorgekomen. Wat wel opvalt is dat ik steeds vaker 4G heb ipv 5G.


Hmm, aangezien je dit voornamelijk ervaart als je verbonden bent met 5G, snap ik dat je daar goed op let op het moment. Ervaar je minder 5G bereik op dezelfde locatie(s) als waar je eerst wél 5G had? En ben je nog wel gebeld terwijl je met 5G verbonden was of is dat helemaal niet meer gebeurd?


Sinds 27 december niet meer voorgekomen. Het komt duidelijk minder vaak voor.


Zullen we dit topic dan maar even in sluimerstand zetten? Dat je weer aan de bel trekt als het tóch weer voorkomt zodat ik dan actie kan ondernemen?

Ik hoop van harte dat dit niet nodig gaat zijn!


Goed idee