Skip to main content

Als ik in gesprek ben op mijn mobiele telefoon krijgt een andere beller niet de ingesprektoon. De beller krijgt direct mijn voicemail. Hoe kan ik instellen dat de beller een ingesprekstoon krijgt? Op mijn mobiel is het in elk geval niet in te stellen, wisselgesprekken en doorschakelen staan uit.

*admin: afgesplitst

Ha @Jacky-vdM, welkom! In dat geval kan je de voicemail uitzetten toch? Of is dat niet wat je bedoelt? Dat kan je doen door te bellen naar 12339. Zo zet je de voicemail uit. Mocht ik je niet goed begrijpen, laat het gerust weten 🙂.


Dat is niet wat ik bedoel. Ik wil mijn voicemail niet uitzetten. 

Het is de bedoeling dat men mijn voicemail in kan spreken als ik de telefoon niet kan aannemen of te laat ben. Echter, wanneer ik in gesprek ben, wil ik dat de beller hoort “dit nummer is momenteel in gesprek” (o.i.d.). In de huidige situatie, als ik in gesprek ben, krijgt de beller direct mijn voicemail waardoor het dus lijkt alsof mijn telefoon uit staat. Aangezien dit bij Vodafone zo werkt moet dat bij KPN toch ook mogelijk zijn lijkt mij?


Dat kan alleen door Wisselgesprek aan te zetten in het menu van je smartphone.

Als er dan een gesprek onderdoor komt hoor je een piepje. Als je dat tweede gesprek niet óók aanneemt krijgt die beller alsnog na 20 seconden de voicemail.

Met wisselgesprek moet je dan wel het lopende gesprek éven onderbreken om de tweede beller aan te nemen en te zeggen dat je (bijvoorbeeld) terugbelt of dat die persoon later terugbelt. Dan kun je weer terug naar de eerste.

Het is bij KPN niet mogelijk een “dit nummer is momenteel in gesprek, u kunt later terugbellen” melding te laten horen.

Je kunt in je meldtekst natuurlijk ook iets zeggen als “Op dit moment ben ik bezet. Als u uw nummer inspreekt bel ik u terug”. Of zo.


Dan had ik je inderdaad niet goed begrepen, sorry. Ben je geholpen met de uitleg van Peter? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?


Beste Marcia en PeterG,

Staat dit nog op het lijstje bij KPN om aan te vullen; lijkt me een standaard service? Ik vind het persoonlijk heel vervelend dat ik tijdens een telefoongesprek afgeleid wordt door iemand die erdoorheen belt, en dat ik daar zelf dan een berichtje naar toe moet sturen dat ik in gesprek ben, terwijl je dat met iedere andere provider vanzelf zou horen..

 

Hoor graag!
Vriendelijke groet,


Ikzelf heb wisselgesprek uitgezet op mijn mobiel. Bij mij krijgt een onderdoor-beller dan de bezettoon (in gesprek) omdat ik ook geen voicemail gebruik. De bezettoon geeft voor de beller dan ook al aan dat ik in gesprek ben, daar is geen berichtje voor nodig. 

Heb je wel voicemail aan, dan krijgt een onderdoor-beller, die. Indien dus je wisselgesprek op je toestel uitzet.