Skip to main content

Ik zit in Italie en merk dat mensen die mij bellen direct doorgeschakeld worden naar voicemail.

In alle instellingen op telefoon LG Q60 heb ik voicemail uitgezet. Ook heb ik naar 1233 UIT naar nr 1233 gestuurd ook geprobeerd naar 0031 12001233 en 0031 24001233 maar krijg steeds geen reactie. Ook kan ik voicemail niet uitluisteren omdat ik in NL geen wachtwoord heb ingesteld. Hoe kan ik vanuit buitenland voicemail uitschakelen zodat men mij weer kan bellen? U bwgrijpt ik kan niet even langs een kpn telwfoonwinkel gaan. 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt en telefoonnummer verwijderd

Beste @Cheese, wat gek dit! Het lijkt er dan op dat je geen bereik hebt, kan dat kloppen? Heb jij een 4G-geschikt toestel? Je kunt eens proberen handmatig een ander netwerk te kiezen. Als je de voicemail uit wilt zetten, kan je ‘UIT’ naar 1233 sms’en inderdaad. Gek dat dit niet lukt! Weet je zeker dat je geen toegangscode ingesteld hebt? Dat moet eigenlijk bij het eerste gebruik van de voicemail. Als je 1233 belt en vervolgens een # drukt, zou je per sms jouw code moeten krijgen. Wil je dat toch eens proberen? Je maakt trouwens niet gebruik van de Visual Voicemail app, begrijp ik?


Ik heb bereik kan zelf wel uit bellen maar als ik 1233 UIT zend krijg ik deze reactie:

Er is een technische storing opgetreden, probeert U het later nog eens.

 

Dat heb ik dus verschillende keren herhaald maar steeds dezelfde reactie. Heb toestel ook uit gezet en weer aan zonder resultaat.

 


Ik heb handmatig andere Italuaanse provider gekozen en nu lijkt het idd wel gelukt te zijn:

 

Beste klant, op uw verzoek hebben wij de doorschakelinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN

 

 


Wat een visual voicemail app is weet ik niet.

Wat kun je daarmee (niet)?


Ik heb handmatig andere Italuaanse provider gekozen en nu lijkt het idd wel gelukt te zijn:

 

Beste klant, op uw verzoek hebben wij de doorschakelinstellingen van uw mobiele nummer gewijzigd. Herstart uw toestel voor een goede werking. Groet, KPN

Dit is fijn! Goed om te lezen. Als je weer in Nederland bent, is het een idee om te kijken naar de Visual Voicemail app. Informatie hierover vind je ook: