Skip to main content

ik heb op 20 maart extra belminuten/mb/sms afgenomen (bundel van 1000) en deze loopt tot 20 april. in de tussen tijd is een nieuwe factuurmaand (1 april) begonnen en worden eerst de belminuten weggeschreven van mijn gewone abonnement ipv van de extra belminuten die ik heb afgenomen. Hierdoor heb ik de laatste dagen van deze maand geen belminuten meer. Waarom worden de belminuten die ik nu maak niet afgeschreven van de extra bundel die ik heb afgesloten?

Hoi @Anne D. en welkom op het forum! Wat je aangeeft klopt. Als je nog belminuten uit je eigen abonnement hebt worden die eerst opgemaakt voordat de bundel opgemaakt wordt. Onderaan de informatiepagina over de extra bundels wordt dit onder het kopje ‘Hoe lang is een Extra Bundel geldig?’ ook genoemd:

“Extra bundels zijn 31 dagen geldig vanaf het moment dat je ze aanzet en geldig in Nederland en in de EU. Je kan ze niet gebruiken voor MB’s delen. Heb je nog MB's, minuten en sms'jes uit je eigen abonnement, dan maak je deze eerst op voordat je aan de Extra Bundel begint.”

Ik snap dat je dit jammer vindt en dat je liever eerst de extra MB's opmaakt, maar dit is helaas hoe de bundels werken. Waarom hiervoor gekozen is durf ik niet te zeggen, als je echter vaak door je belminuten heen bent nu kun je ook kijken naar een aanpassing van het abonnement zelf. In je MijnKPN kun je zien naar welke abonnementsvorm je kunt upgraden, die gaat dan op de 1e van de volgende maand in (dus 1 mei als je het in april aanvraagt). Je kunt het abonnement later (als je de belminuten niet meer nodig hebt) weer lager zetten. Je kunt ook kiezen voor bellen via Whatsapp indien je naar mobiele nummers belt. Als je met de wifi thuis verbonden hebt kost dit je dan geen belminuten en geen data. :slight_smile:


Las dit bericht.. Kwam er ook achter na 2x een extra belbundel gekocht te hebben... 

Kwam ik nog voor verrassingen te staan omdat 't gaat zoals hierboven. Erg jammer want zo kun je dus blijven kopen omdat je nu steeds niet genoeg bel min meer hebt. Jammer zou fijner zijn om eerst je gekochte bel min op te mogen maken en daarna je eigen bundel. Nu ben ik gewoon de helft van de bundel kwijt omdat de datum afloopt 


Reageer