Skip to main content

Hallo,

Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ik altijd een lekkere buffer van meegenomen belminuten. Nu krijg ik plots een sms van KPN dan mijn minuten op zijn en ik 30ct(!) per minuut ga betalen.

Neem je bij KPN niets mee naar de volgende maand?

 

“Speciaal voor U, trouwe Telfort klant… bla, bla, bla...” Ik betaal nu meer, en ik krijg minder.

Hallo @Telfortwasbeter ,

Klopt, bij de huidige  KPN Husselabonnementen neem je niets mee naar de volgende maand. Bij oudere KPN-abonnementen trouwens ook niet. 

Bij KPN heb je weer andere voordelen, als b.v. het delen van MB's binnen je huishouden. 


En ik kan zelfs m’n abonnement niet aanpassen als ik dat zou willen.

 

 


Een KPN-Husselabonnement kun je maandelijks naar boven of naar beneden aanpassen binnen de diverse mogelijkheden van KPN Hussel.

Maar je kunt inderdaad nooit meer terug naar de voorwaarden van een oud Telfort-abonnement.  


Dat ik niet terug kan dat snap ik, al zou ik liever mijn contract opzeggen. Nee, als ik mijn bundel naar boven wil aanpassen dan kan dat niet. De site werkt niet naar behoren.


Al de website of bv Mijn KPN niet meewerken, dan kun je morgen vanaf 8.00 weer bellen met 0800-0402. Daar kun je ook je bundel laten aanpassen. De wijziging gaat in na afloop van de huidige maandelijkse periode. 


Ah oké. Maar dat heeft dan niet veel zin, want dan betaal ik tot die tijd 30ct/min terwijl ik dan weer met m’n nieuwe bundel start en dan heb ik die extra minuten niet meer nodig.

Wat me vreemd lijkt trouwens; ik betaal nu 30ct in NL, en 23ct in de EU.

 


Wat voor een abonnement heb je dan?


Wat voor een abonnement heb je dan?

Speelt dat een rol dan?

Een abonnement waarmee ik altijd heel goed uitkwam, en dus zelfs overhield. En nu is opeens het surplus verdwenen, en niet omdat ik de minuten heb gebruikt.

 


Ik ken geen abonnementen waarbij je €0,30 per minuut zou moeten betalen, vandaar mijn vraag.


Ik ken geen abonnementen waarbij je €0,30 per minuut zou moeten betalen, vandaar mijn vraag.

O op die manier. 150min. en 2gb.


Als je frequent over die 150 minuten gaat, waarom verhoog je dat abonnement voor €1,- per maand dan niet naar unlimited?


Ik ging eigenlijk nooit over de limiet. Vandaar ook mijn verrassing.

Maar zoals ik al aangaf, ik kan in mijn kpn niets doen, zelfs niet eens zien wat er te koop is. Zowel op de site als op de app werkt dat niet.


Ik ging eigenlijk nooit over de limiet. Vandaar ook mijn verrassing.

Maar zoals ik al aangaf, ik kan in mijn kpn niets doen, zelfs niet eens zien wat er te koop is. Zowel op de site als op de app werkt dat niet.

Ziet u de facturen wel?


Ja, de facturen zie ik wel.


Hallo,

Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ik altijd een lekkere buffer van meegenomen belminuten. Nu krijg ik plots een sms van KPN dan mijn minuten op zijn en ik 30ct(!) per minuut ga betalen.

Neem je bij KPN niets mee naar de volgende maand?

 

“Speciaal voor U, trouwe Telfort klant… bla, bla, bla...” Ik betaal nu meer, en ik krijg minder.


Herkenbaar.

Wie herinnert zich deze belofte nog?

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag ste


De mijn kpn site zat in een een soort loop. Maar uiteindelijk is het toch gelukt. Onbeperkt voor 1,- extra is dan wel weer oké.

 

Maar die 30ct/min… KPN, ga je schamen.

 

Bedankt voor de hulp!


Hallo,

Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ik altijd een lekkere buffer van meegenomen belminuten. Nu krijg ik plots een sms van KPN dan mijn minuten op zijn en ik 30ct(!) per minuut ga betalen.

Neem je bij KPN niets mee naar de volgende maand?

 

“Speciaal voor U, trouwe Telfort klant… bla, bla, bla...” Ik betaal nu meer, en ik krijg minder.


Herkenbaar.

Wie herinnert zich deze belofte nog?

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag ste

Ha, mooi dat je dat zo paraat hebt.

 

Tja, je wordt er gewoon ingeluisd. Niet dat het me verbaasd overigens.

 

Voornaamste reden om het toch maar te doen was omdat ik bang was dat nummerbehoud misschien niet zou lukken bij overstappen. Dat had mijn vrouw en was erg vervelend.


Vreemd. Het buitenbundeltarief is 23 cent per minuut (NL/E.U.). Dat is ook zo te vinden op de pdf met de tarieven.

Maar heerlijk nu met onbeperkt. Hoef je je geen moment druk te maken over belkosten. Alleen 088- 0900, 0906, 0909 en 18xy nummers zijn uitgezonderd. Daar betaal je wel voor.


Vreemd. Het buitenbundeltarief is 23 cent per minuut in Nederland naar Nederlandse nummers. Dat is ook zo te vinden op de pdf met de tarieven.

Maar heerlijk nu met onbeperkt. Hoef je je geen moment druk te maken over belkosten. Alleen 088- 0900, 0906, 0909 en 18xy nummers zijn uitgezonderd. Daar betaal je wel voor.

Ja raar inderdaad. Maar het staat toch echt in de sms die ik kreeg van kpn. 30ct/min in NL en 23ct/min in de EU.

En mijn abonnement staat niet eens in de pdf.

Het komt me allemaal een beetje amateuristisch voor.


Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ...

Dat abonnement heeft u nu dus niet meer? U heeft verlengd. En u heeft nu dus een Hussel abonnement? 

Tja, je wordt er gewoon ingeluisd. Niet dat het me verbaasd overigens.

Ik snap niet waarom u dat zo zegt. Want ik krijg sterk de indruk dat u gewoon zelf verlengd heeft naar Hussel. Dat is een ander abonnement. De Telfort abonnement is dan geschiedenis. Weg. Voltooid verleden tijd. Alles wat u bij dat Telfort abonnement had is dan niet meer van toepassing. 


Hallo,

Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ik altijd een lekkere buffer van meegenomen belminuten. Nu krijg ik plots een sms van KPN dan mijn minuten op zijn en ik 30ct(!) per minuut ga betalen.

Neem je bij KPN niets mee naar de volgende maand?

 

“Speciaal voor U, trouwe Telfort klant… bla, bla, bla...” Ik betaal nu meer, en ik krijg minder.


Herkenbaar.

Wie herinnert zich deze belofte nog?

Kort samengevat, wat betekent het voor jouw abonnement:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk
  • Ongebruikte MB's en belminuten kan je nog steeds meenemen naar de volgende maand
  • Telfort CombiVoordeel of Compleet blijft actief
  • Als je Lekker Lang bellen had, heb je dit nog steeds

Wat verandert er:

Welke KPN mogelijkheden krijg je niet:

  • MB's delen is niet mogelijk voor oud-Telfort abonnementen

Telfort Thuis abonnementen

De Telfort Thuis pakketten zijn nog niet overgezet naar KPN. Je kan deze nog niet zien in MijnKPN, wel in Mijn Telfort. Hiervoor kan je jouw vraag ste

Ha, mooi dat je dat zo paraat hebt.

 

Tja, je wordt er gewoon ingeluisd. Niet dat het me verbaasd overigens.

 

Klopt en mij verbaasd het overigens ook niet.


Kpn doet precies wat ze belooft hebben. Kpn veranderd niets als u ook niets doet. 


Ik heb het ongetwijfeld zelf verkeerd gedaan. Maar wat is de definitie van ‘verlengen’? Je laat dan langer duren wat er al is. Ik heb verlengd, maar eigenlijk ben ik dus overgestapt.

 

Ik heb al zo lang abonnementen gehad waarbij je restanten meeneemt naar de volgende maand. Ik wist niet eens dat het bestond dat er aanbieders zijn die het normaal vinden om terug te pakken waar je voor hebt betaald.


Ik heb het ongetwijfeld zelf verkeerd gedaan. Maar wat is de definitie van ‘verlengen’? Je laat dan langer duren wat er al is. Ik heb verlengd, maar eigenlijk ben ik dus overgestapt.

Verlengen is inderdaad gewoon een nieuw abonnement afsluiten. Het enige wat mee gaat is het telefoonnummer. Verder niets. Je verlengt dus bij wijze van spreken het gebruik van het telefoonnummer. Niet het abonnement. 

Als u het abonnement langer wilt laten duren, dan doe je gewoon niets. Dan loopt het gewoon door.

Ik heb al zo lang abonnementen gehad waarbij je restanten meeneemt naar de volgende maand. Ik wist niet eens dat het bestond dat er aanbieders zijn die het normaal vinden om terug te pakken waar je voor hebt betaald.

Data of belminuten meenemen naar de volgende maand is volgens mij al jaren bij geen enkele provider meer af te sluiten.

En of er iets afgepakt word valt nog maar te bezien. Je sluit een abonnement af voor bijvoorbeeld 20 GB en 150 belminuten per maand. Dat "per maand" staat er gewoon bij.

Het is vergelijkbaar met dat je op de snelweg max 120 km per uur mag rijden. Als je daar eerst een uurtje 100 km per uur rijd, dan mag je in het uur daarna ook niet 140 km per uur gaan rijden. Je mag daar je "overgebleven" kilometers dus ook niet meenemen naar het volgende uur. Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord die dat vreemd vond.


Je vergelijking is wel leuk gevonden, maar mist toch wat overeenkomsten.

 

Ik krijg salaris per maand. Is het dan normaal om terug te moeten storten wat ik aan het einde van de maand niet heb opgemaakt? Sparen niet toegestaan?

 

Maar goed, voor 1 euro per maand meer heb ik nu onbeperkt bellen, dus dat probleem is opgelost.

Verder vind ik KPN erg duur, dus na dit contract maar eens kijken wat er nog meer is.