Skip to main content

Hallo,

Bij mijn voormalige Telfortabonnement had ik altijd een lekkere buffer van meegenomen belminuten. Nu krijg ik plots een sms van KPN dan mijn minuten op zijn en ik 30ct(!) per minuut ga betalen.

Neem je bij KPN niets mee naar de volgende maand?

 

“Speciaal voor U, trouwe Telfort klant… bla, bla, bla...” Ik betaal nu meer, en ik krijg minder.

Ik krijg salaris per maand. Is het dan normaal om terug te moeten storten wat ik aan het einde van de maand niet heb opgemaakt?

Het punt is dat je die MB's niet krijgt. Je krijgt de ruimte om die MB's te gebruiken. Net zo goed als dat je de ruimte krijgt om op de snelweg 120 km per uur te rijden. Of je daar maximaal gebruik van maakt of niet, dat moet je zelf weten. Maar van "sparen" is dus geen sprake. Dat kan niet.

Salaris krijg je wel gestort. Er is sprake van een bankrekening en een bepaald saldo verloop. En dat kun je sparen ja. Gelukkig maar.


Verder vind ik KPN erg duur, dus na dit contract maar eens kijken wat er nog meer is.

@Telfortwasbeter  Sommige providers lijken een stuk goedkoper, maar let op addertjes. Zoals de 4G snelheid bij Budget mobiel met 5 Mb/s down en 1 Mb/s up. En alleen de grote providers bieden momenteel nog 5G aan.


Het is vergelijkbaar met dat je op de snelweg max 120 km per uur mag rijden. Als je daar eerst een uurtje 100 km per uur rijd, dan mag je in het uur daarna ook niet 140 km per uur gaan rijden. Je mag daar je "overgebleven" kilometers dus ook niet meenemen naar het volgende uur. Ik heb daar nog nooit iemand over gehoord die dat vreemd vond.

Een idiote vergelijking.

Stel, het bedrijf waar jij werkt wordt overgenomen. Na een aantal maanden zie je op je salarisstrook dat je minder krijgt betaald. Je vraagt bij de salarisadminstratie om opheldering en je krijgt te horen: ja, dat was toen. Dat bedrijf bestaat niet meer. En daarom verlagen wij je salaris, ook al hebben beloofd, dat je bestaande arbeidsovereenkomst ongewijzigd zal worden gerespecteerd.

Maar oké, ik ben klaar met deze discussie. De KPN adepts weten altijd wel recht te praten wat krom is, desnoods door met de meest absurde en vergezochte vergelijkingen te komen. En te waarschuwen hoe slecht de goedkopere ‘concurrent’ wel niet is, alsof hun gevierde KPN het allemaal zo fantastisch doet.


Stel, het bedrijf waar jij werkt wordt overgenomen. Na een aantal maanden zie je op je salarisstrook dat je minder krijgt betaald. Je vraagt bij de salarisadminstratie om opheldering en je krijgt te horen: ja, dat was toen. Dat bedrijf bestaat niet meer. En daarom verlagen wij je salaris, ook al hebben beloofd, dat je bestaande arbeidsovereenkomst ongewijzigd zal worden gerespecteerd.

Dit gaat over een ander aspect van het verhaal. KPN heeft Telfort over genomen. De abonnementen zijn onveranderd gebleven. Ook data en belminuten meenemen naar de volgende is gewoon zo gebleven. 

Pas als de klant het Telfort abonnement verlengt naar een Hussel abonnement stopt dit. En dat heeft @Telfortwasbeter gedaan. 


Wat ik een beetje tegennatuurlijk vind overkomen, is dat er hier op het forum best wat kpn-fanboys zijn die zo in de bres springen voor kpn. Werken zij voor kpn, of is dit serieus een hobby?

 

Waar er eerst normaal gevonden werd dat je je minuten kon meenemen naar de volgende maand, het was zelfs onderdeel van reclameslogans, zou dat nu opeens niet meer logisch zijn? Het is natuurlijk maar hoe je er naar kijkt; vanuit klantvriendelijkheid, of vanuit de aandeelhouders...


Als je frequent over die 150 minuten gaat, waarom verhoog je dat abonnement voor €1,- per maand dan niet naar unlimited?

Beste opmerking trouwens. Bedankt!


In de bres voor kpn spring ik zeker niet. Heb je alleen gewaarschuwd voor de adder (een flinke) bij Budget mobiel. Andere providers op het netwerk zijn prima m.i.

En voor mobiel voor een kind prijs ik nooit de Kids Sim aan.

Voor "vast” internet op een plek met heel lage of geen DSL snelheid ook niet kpn.

Dus het valt wel mee.

KPN heeft NOOIT meenemen van overgebleven minuten/GB's gehad. En je hebt de pech dat de ENIGE provider die dat wel deed, tot maximaal 2 maanden, niet meer bestaat. Ik was daar wel eens jaloers op. Maar ja, ik ga niet bij B, C, D, E of F afnemen als een netwerk van A is. Voor mij zijn er maar 3 providers in Nederland:
VodafoneZiggo, KPN en T-mobile. Maar dat is persoonlijk.