Skip to main content

Ik heb nu sinds een half jaar internet en TV van KPN. Vooraf kreeg ik talloze mailtje en thuisbezoeken langs de deur of ik maar een abonnement op KPN wilde nemen. Er werden allerlei mooie beloftes gedaan dat het het beste en snelste internet netwerk was en bij een 1Gb abonnement de snelheid van 1 Gb gegarandeerd was. Toen ik besloot over te stappen heb ik een stroom van mailtjes gekregen over allerlei KPN aanbiedingen en hoe goed ze wel niet waren. Tot de dag van aansluiting kwam en ik een bericht kreeg dat de aansluiting was uitgesteld. Toen werd het stiller met de mails. Uiteindelijk is het aansluiting tot stand gekomen. 

De mooie beloftes over de gegarandeerde snelheid 1 Gb heb ik echter nooit gezien. Hooguit 600 GB in het gunstigste geval. Omzat er nog monteurs in de buurt bezig waren heb ik deze erop aangesproken-In gebrekkig Nederlands vertelde deze mij dat ik blij mocht zijn met deze snelheid hoger zal niet worden gehaald. Ik heb toen KPN gebeld en na een concert aan muziek tijdens het wachten vertelde een van de medewerkers mij dat mijn aansluiting in orde was. Een monteur laten langskomen kon alleen tegen betaling.  

Vorige week heb ik telefonisch geïnformeerd (na weer een lange wachttijd) naar de omzetting naar een KPN mobile abonnement met E-Sim. KPN is een van de twee providers die deze combinatie kennen. 

Nadat ik 3 keer had uitgelegd waarvoor ik zo,n abonnement wilde begreep deze het uiteindelijk, ik heb een sporthorloge welke alle functies van mijn iPhone heeft mits deze in de buurt van mijn telefoon is. Mijn horloge heeft een e-sim mogelijkheid waardoor het meenemen van mn foon dan niet meer nodig is. Volgens de medewerker zat dit bij mijn telefoonabonnement en hoefde ik hiervoor niets extra,s te betalen. Na enige dagen en weer heel veel emails kreeg ik mijn nieuwe sim-card toegestuurd met een brief waarin werd gevraagd mijn sim-card alvast te activeren.  Via de link zoals in de brief werd vermeldt lukte dat niet dus maar weer gebeld en muziek geluisterd. De medewerker zei mij dat ik de nieuwe sim-card in mijn telefoon moest doen ( mijn huidig abonnement was nog niet afgelopen) en zo activeren. Volgens mij was dat geen goed idee aangezien ik een tijdelijk nummer zag op de nieuwe sim-card welke dan in werking zou gaan en ik hier dan ook een rekening van zou krijgen. Ik heb toen geprobeerd om de activatie van de nieuwe sim-card via mijn KPN-id te activeren en dat is gelukt. In mijn overzicht zag ik dat alleen mijn nieuwe telefoon abonnement was toegevoegd en zag nog geen E-Sim abonnement. Wederom met KPN gebeld en gevraagd waarom ik nog geen e-sim abonnement zag, daarvoor was ik uiteindelijk overgestapt naar KPN. De medewerker wist niet wat ik bedoelde met een e-sim abonnement, hij vroeg mij of ik een abonnement op 2 telefoons wilde. Nadat ik hem had uitgelegd wat ik ermee wilde snapte hij het nog steeds niet. Uiteindelijk na meer dan een kwartier aan de telefoon waarin mij telkens opnieuw werd gevraagd wat ik wilde heeft hij de hulp  van een collega gevraagd. Deze had hem verteld dat ik naar de instelling van mijn iPhone moest gaan en daar de provider moest veranderen. Ik zei hem dat dit niet klopte de e-sim heeft een digitaal nummer en dat moet op mijn horloge als e-sim worden ingevoerd maar hoe kom ik aan dat nummer? Ook dat werd niet helemaal begrepen.  Na wat gezoek in het menu van mijn iwath zag ik dat het daar kon worden ingevoerd en zodra mijn sim-card actief is deze kan instellen. Na wat gezoek op de site van KPN zag ik dat een e-sim 5 euro per maand kost, en dus niet gratis zoals de medewerker mij zei tijdens het afsluiten van het telefoon abonnement. 

Bij verkoop van de abonnementen beloofde KPN gouden bergen, is de koop eenmaal rond dan hoor je niets meer van KPN, ze zijn niet te bereiken, bieden niet hetgeen ze hadden beloofd, bieden geen service tenzij er voor word betaald, De telefonische helpdesk heeft waarschijnlijk meer verstand van fietsen heeft dan van de producten van KPN. Als de vragen die gesteld worden niet op het scherm voor hun neus staan beginnen ze gewoon weer van voren af aan, wat wilt u meneer?

Gelukkig heb ik voor m,n abonnementen een korte looptijd afgesloten.

Meet je de snelheid wel met een bekabelde pc of laptop? Met wifi ga je die snelheid natuurlijk nooit halen. Bekabeld moet je zo rond de 930 uitkomen want er is natuurlijk altijd iets verlies. 


Meet je de snelheid wel met een bekabelde pc of laptop? Met wifi ga je die snelheid natuurlijk nooit halen. Bekabeld moet je zo rond de 930 uitkomen want er is natuurlijk altijd iets verlies. 

Is met een bekabelde pc uiteraard direct vanaf de modem in de meterkast!


Dan klopt er iets niet. Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? Heb je wel gemeten met de Ookla app die je in Windows kunt vinden? Overige appartuur afgekoppeld. Dat is de enige goede manier om te meten en je pc of laptop moet dat aankunnen want daar gaat het ook nogal eens mis. We zien ook vaak dat het misgaat met een kabel waar zelf de stekkertje aan zijn gezet. 


Dan klopt er iets niet. Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehaald? Heb je wel gemeten met de Ookla app die je in Windows kunt vinden? Overige appartuur afgekoppeld. Dat is de enige goede manier om te meten en je pc of laptop moet dat aankunnen want daar gaat het ook nogal eens mis. We zien ook vaak dat het misgaat met een kabel waar zelf de stekkertje aan zijn gezet. 

Allemaal al gedaan, kabel is van kpn met aangegoten stekkers.


Dan is het verstandig om met de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Zij kunnen dan met je meekijken.  Wat betalen voor de monteur betreft dat is alleen het geval als het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Is het een probleem in het kpndomein dan betaal je niets.  Vandaar mijn vragen om alles goed te checken.  Wat het esim verhaal betreft kan ik niets voor je doen omdat ik er geen verstand van heb. Sowieso gaat een moderater over een paar dagen hier reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


Dan is het verstandig om met de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Zij kunnen dan met je meekijken.  Wat betalen voor de monteur betreft dat is alleen het geval als het probleem wordt veroorzaakt door iets in jouw netwerk.  Is het een probleem in het kpndomein dan betaal je niets.  Vandaar mijn vragen om alles goed te checken.  Wat het esim verhaal betreft kan ik niets voor je doen omdat ik er geen verstand van heb. Sowieso gaat een moderater over een paar dagen hier reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 

Ik ga niet meer bellen met kpn, zie mijn klacht over 5 maanden ben ik weg


HI @Geen Service KPN, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Met een kabel rechtstreeks op de modem hoor je wel meer dan 600 Mbps te halen.  Heb op je pc bij je oudere aanbieder wel boven de 600 gehaald? Dit om uit te sluiten dat het aan de pc ligt. Naast het glasvezelkastje, heb je ook de modem zelf gereset?