Skip to main content

Hoi, vandaag heb ik mijn simkaart binnengekregen die ik via bel simpel heb besteld, deze zou al geactiveerd moeten zijn zoals ik op verschillende fora lees maar als ik mijn WiFi uitzet en probeer te internetten dan lukt die niet, ik gebruik Android en zie een uitroep tekentje naast het bereik icoontje staan.

kan iemand mij hier mee helpen?

Hoi @Jarnio, welkom hier. 

Dat klinkt alsof de simkaart nog niet geactiveerd is. Via de site kun je de simkaart activeren. Hoor graag van je als het gelukt is. 


Dat heb ik inderdaad al meerdere keren geprobeerd, bij stap 3 word mij gevraagd of ik een abonnement in de kpn winkel heb afgesloten of via de website/telefonisch, beiden niet want ik heb namelijk een abonnement met als tussenpersoon belsimpel afgesloten. Dit negerend en kiezend voor kpn.com (omdat ik wel m’n abonnement online heb afgesloten) kan ik door naar stap 5 waar ik doorgestuurd wordt om mijn abonnement te activeren, als ik dit doe moet ik mijn simkaart nummer invullen (wat zonder problemen verloopt) en een activatiecode, deze activatiecode heb ik nooit ontvangen dus kan ik mijn abonnement niet activeren.

als ik naast het invulvakje klik op “activatiecode kwijt” dan krijg ik de optie om mijn simkaart nummer in te vullen (dat ook hier zonder problemen gaat) maar zodra ik samen met mijn ingevulde postcode klik op verder, kan er geen bestelling gevonden worden wat er dus weer voor zorgt dat ik geen activatiecode heb en dat ik mijn abonnement nog niet kan activeren.


Dat is wel balen en ook niet goed. Ik kijk graag eens mee. Zou je jouw profiel nog willen voorzien van mobiel nummer, simkaartnummer en laatste vier cijfers van het IBAN. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken of ik jouw simkaart kan activeren. 


Ik heb inmiddels buiten de kpn-community contact gehad met een kpn medewerker en die heeft voor mij een nieuwe sim-kaart besteld, hij gaf aan dat de toewijzing van het nummer niet goed is gegaanen dat dat de reden was, nu krijg ik waarschijnlijk morgen een nieuwe simkaart binnen en daarmee hoop ik dat het probleem is opgelost. bedankt voor de moeite!


Daar ga ik zeker vanuit. Zo niet, hoor ik het graag. Fijne avond gewenst.