Skip to main content

Goedemiddag, ik heb pas mijn abonnement willen verlengen bij Belsimpel, maar nu heb ik het volgende bericht gekregen.

 

Voor je bestelling met ordernummer heeft KPN laten weten dat ze je niet voor een nieuwe termijn als klant accepteren

 

Betekent dit dat ik na mijn huidige contractjaar aan de kant gezet ga worden door jullie???

 

 

 

Dat bericht heeft u van Belsimpel gekregen? Hele rare melding. Bent u stout geweest ofzo?


Nja, het heeft blijkbaar iets te maken met mijn kredietwaardigheid.

Dus mogelijk heb ik een melding bij BKR.

 

Maar dan vind ik het alsnog een rare manier van afwijzen.


https://www.bkr.nl/veelgestelde-vragen/registratie-bij-stichting-bkr/

De meest gestelde vragen en de mogelijkheid om in te loggen.


Dankjewel voor de link, Maar dat geeft dan nog geen antwoord op mijn vraag.


Dankjewel voor de link, Maar dat geeft dan nog geen antwoord op mijn vraag.

Uw abonnement wat u nu heeft blijft gewoon doorlopen. Als u netjes elke maand de factuur betaald, dan zal KPN het abonnement nooit stopzetten en u afsluiten. 


Belsimpel moet de reden van afwijzing kunnen geven.


De reden is kredietwaardigheid, dat had ik al gezegd.

Ik vroeg ook niet om de reden.

 


Belsimpel moet de reden van afwijzing kunnen geven.

De precieze reden zullen ze van KPN mogelijk niet krijgen omwille van privacy redenen.


Hallo @Kirotji hier op het forum zul je ook geen reden kunnen vinden, want mede-forumleden hebbeb gelukkig geen inzicht in jouw financiën en de moderatoren hebben geen inzicht in de klantenadministratie.

Het beste kun je even bellen met KPN afdeling Collections, 0800 0402, die moeten je uitsluitsel kunnen geven.

Succes.

 


Waar vroeg ik om een reden dan?

 

Ik heb onderhand al twee keer vermeld dat ik de reden al weet.


Zoals @Nick83 zegt:

Uw abonnement wat u nu heeft blijft gewoon doorlopen. Als u netjes elke maand de factuur betaald, dan zal KPN het abonnement nooit stopzetten en u afsluiten. 

Dit wilde u toch horen?


Ja, maar als ik de tekst letterlijk neem, staat er toch echt dat ze mij niet als klant in het volgende termijn accepteren, dan ga ik toch echt twijfelen erbij.


Ja, maar als ik de tekst letterlijk neem, staat er toch echt dat ze mij niet als klant in het volgende termijn accepteren, dan ga ik toch echt twijfelen erbij.

Als u niet verlengd, dan is er geen "volgende termijn". 

Bedenk u dat het hier om lening van het toestel gaat. U krijgt geen nieuwe lening voor een nieuw toestel. Met "termijn" bedoelen ze de periode dat die lening loopt.

Het gaat niet om het abonnement. Uw abonnement is geen enkel probleem. Uw abonnement blijft gewoon doorlopen. Zolang u betaald en niet opzegt blijft dat gewoon doorgaan.

Het abonnement verlengen zonder toestel zal ook geen enkel probleem zijn. Daar ben ik wel zowat zeker van.

Ook als u bij verlengen een toestel kiest onder de € 250 euro zal er denk ik niets aan de hand zijn.

Of u kiest een duurder toestel en betaalt meteen een gedeelte zodat het resterende gedeelte onder de 250 euro komt.

Onder de 250 euro word er namelijk geen BKR check uitgevoerd. 


Betekent dit dat ik na mijn huidige contractjaar aan de kant gezet ga worden door jullie???

Hallo @Kirotji 

sorry voor mijn foute antwoord. Voor een juist antwoord gewoon even bellen met 800 0402, want het antwoord kan men je hier op het forum niet geven.

Normaal gesproken is het zo dat als een vast contract afgelopen is, dit stilzwijgend voortgezet wordt en omgezet wordt in een contract voor onbepaalde tijd met de opzegtermijn van 1 maand.

Maar hoe het in jouw specifieke situatie zit, kan niemand je hier vertellen, alleen KPN zelf.

Succes.

 


Hi @Kirotji, ik zie dat @Nick83 en @Jeroen Ruiter je al hebben uitgelegd dat deze afwijzing alleen invloed heeft op het afsluiten van een toestellening en helemaal losstaat van je huidige (én eventueel toekomstige) abonnement. Je hoeft je dus absoluut niet druk te maken dat je zonder abonnement komt te zitten 😊