Skip to main content

Verlengen van abonnement kan al 120 dagen van te voren! Geweldig weer. Wat zou daarvan het voordeel zijn? Laten we dat eens proberen. Helaas moest mijn Telfort zo nodig verdwijnen en moest het mijn kpn worden. Dus wat gebeurt er? U raadt het al:

“ Uw nieuwe abonnement start vandaag!” Wat zijn we blij. Mijn abonnement kostte tot nu toe 7,77. En het nieuwe (nu met MB’s om met de tijd mee te gaan) kost 17,50. Ik had nog drie maanden te gaan met mijn Telfort abonnement.…

Maar we zijn er nog niet. Ik had nog tegoed: 750 belminuten en 6000 MB.

En ter verhoging van de feestvreugde heeft onze kpn dat gekort tot 500 minuten en 4000 MB!!!

Dat was weer een blije dag.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hallo @kaolam , het is precies volgende regels en dus goed gegaan.

Bij TFT kon je maximaal 3 maanden tegoed meenemen inclusief de komende maand. Aangezien de komende maand nu dus voor jou een KPN abo is begin je met een schone lei. Het opgebouwde tegoed van de afgelopen 2 maanden mag je nog opmaken.

KPN kent geen resttegoed dat je mag meenemen naar een volgende maand, in plaats daarvan kent KPN data delen met huisgenoten.

Bij de een laat je wat en bij de ander krijg je wat.

Bij KPN krijg je bij iedere nieuwe factuurperiode een x aantal belminuten en/of data, houd je daar aan het eind van de periode van over,heb je pech, want met de volgende periode begin je weer opnieuw met je afgesproken belminuten en/of data.

 


Het is zeker al een jaar geleden dat mijn sim overging van Telfort naar kpn. De tegoeden waren van de laatste maanden, niet van Telfort. En het zijn kpn’s eigen woorden: verlenging gaat in na afloop van het lopende abonnement.


En het gaat mij niet om die paar centen. Het gaat mij er om dat men doet wat men zegt.


Het is zeker al een jaar geleden dat mijn sim overging van Telfort naar kpn. De tegoeden waren van de laatste maanden, niet van Telfort. En het zijn kpn’s eigen woorden: verlenging gaat in na afloop van het lopende abonnement.

Hallo @kaolam in 2020 is TFT opgenomen in KPN, maar de lopende abo’s vielen nog steeds onder de TFT-voorwaarden. Dat je nu verlengd hebt betekent dat je onder het ‘echte’ KPN Hussel-abo valt met de nieuwe voorwaarden en (on)mogelijkheden.

 

 


Eihenlijk is verlengen een verkeerd woord voor wat je doet, je vernieuwt een contract, verlengen zou betekend eigenlijk dat je huidige overeenkomst langer doorgaat lopen met een vaste periode.

Maar je kan vanaf 3 maanden van tevoren vernieuwen, en dat gaat gelijk in, eigenlijk nog netjes dat je de opgespaarde data en belminuten nog kan opmaken, je oude overeenkomst is nu namelijk vervallen omdat je akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden.

 


JanD en Doornekamp: Ik begin het te snappen, dank voor jullie inbreng. Maar die 6000 MB was geheel van kpn (kerst of zoiets) en dat is nu in een “wachtrij” gezet, echter niet 6000 maar 4000.


JanD en Doornekamp: Ik begin het te snappen, dank voor jullie inbreng. Maar die 6000 MB was geheel van kpn (kerst of zoiets) en dat is nu in een “wachtrij” gezet, echter niet 6000 maar 4000.

Hallo @kaolam dat kerstcadeau was 5.000.

Wat je nu nog hebt is je resttegoed van maximaal 2 maanden en dat mag je van KPN met je nieuwe abo eerst opmaken.


Goedemiddag @kaolam! Bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je vanuit onze Community al goed op weg geholpen bent! Zijn er nu nog onduidelijkheden of is alles nu opgehelderd?

Vanuit onze klantenservice kan er altijd met je meegekeken worden:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met jouw volledige naam en geboortedatum, het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.
    Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik met je mee kan kijken!