Skip to main content

Beste mensen,

 

Ben zo klaar met KPN. Zal het proberen kort uit te leggen.  Ik had een abonnement met prepaid kaartje bij KPN. Nu dacht ik zelf dat dit maandelijks opzegbaar was. Bleek niet zat er tot 2024 aan vast. Nu had ik bij een andere provider een nieuwe telefoon met abonnement besteld omdat dat bij de KPN niet kon. Bleek dat ik een rekening kreeg van kpn van 399 euro. Ik had 14 dagen bedenktijd dus heb de telefoon na de andere provider terug gestuurd.  Die provider had ook al mijn nummer overgenomen in een tijd van 5 dagen. Om een lang verhaal kort te maken zou ik bij kpn blijven.  Doordat het nummer overgenomen was heb ik nu al 1 week geen telefoon.  Dus kan niet bellen met KPN. Meerdere telefoontjes savonds gepleegd te hebben met mijn vriend zijn telefoon heeft iedere medewerker  wel 10 keer gebeld een ander verhaal.  Ik zou tijdelijk een andere simkaart krijgen  De 31 ste januari opgestuurd maar gaat pas 10 februari in pffff. En de 3 de maart krijg ik pas mijn eigen nummer weer terug. Telefonisch is gezegd dat ik die 399 niet hoef te betalen .En wat schetst mijn verbazing kreeg vanochtend toch de rekening van 399. Ze kunnen NIKS REGELEN  voor mij maar zijn wel HEEL VLOT om de rekening te sturen.  Ik denk eraan om alles maar bij de KPN op te zeggen tv internet mobiel en de zakelijke mobiel van mijn vriend. Wat een drama KPN en wat zijn jullie moeilijk te bereiken. 

Ik ben eerlijk gezegd niet onder de indruk van uw verhaal. Wat ik lees is dat u een abonnement opzegt wat nog niet contractvrij was. Dat brengt dus kosten met zich mee. Dat wil u niet en nu verwacht u dat kpn dat allemaal maar eventjes snel recht trekt. En dan is er ook nog een andere provider in het spel...of lees ik dat niet goed??? Als ik het wel goed lees zou ik de toon maar aanpassen. 


Ik had een abonnement met prepaid kaartje bij KPN. 

Dat kan niet. Het is of prepaid, of abonnement. Niet beide.

U heeft er zelf gewoon een puinhoop van gemaakt krijg ik de indruk. 


Wat een direct oordeel.  Werk je er soms?


Wat een direct oordeel.  Werk je er soms?

Dan heb je het wellicht niet goed beschreven.  


Hoi @Wilma57, welkom op ons forum! Wat een gedoe zeg! Ik hoop dat je inmiddels al iets meer duidelijkheid hebt over je situatie.
Bij een overstap met nummerbehoud die geannuleerd wordt kan het soms ook wat verwarrend worden allemaal.


Hoi Thomas,

Nee ben nog steeds niet aangesloten hoop morgen.  En ik kreeg een leuke rekening van 399 euro pfff.


Is die rekening van 399 niet gewoon de totaalsom van je resterende maanden van je lopende contract? Daarmee volstrekt logisch toch? Terugdraaien van de procedure rondom nummerbehoud is inderdaad geen lolletje. Zelf bij een andere provider ook een keer mee te maken gehad.


@Thomas,

In dit verhaal schieten er wat zaken te binnen bij mij:

  1. Vroeger kreeg de nieuwe aanbieder de melding ‘zit nog in contract’. Is dat niet meer het geval?
  2. Een nummer gaat normaal met 1 maand opzegtermijn over. Hoe kan deze dan in enkele dagen over zijn gezet? 
  3. Stuurt KPN geen opzeg mail met daarin de afkoopsom? De TS had dan gelijk actie kunnen ondernemen.

@King006

  1. naar mijn weten wel
  2. de opzegtermijn heeft niets met het nummerbehoud te maken maar met de contractsduur van het abonnement. Bij overstap houden we daar normaliter rekening mee om dubbele kosten te voorkomen.
  3. Als het goed is wel