Skip to main content

Ik ben in Finland, maar heb van KPN een sms gekregen dat ik in Zweden ben. Ik ben dus aangesloten op dat netwerk nu. Bellen lukt sindsdien niet meerĀ 

Hoi Borjonas, welkom hier.Ā 

Voor beide landen geldt dat je je mobiel kunt gebruiken zoals in Nederland. Met welk netwerk ben je nu verbonden? Heb je ook geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren?Ā 

Kun je wel internetten?


Hi Alex,

bedankt voor je reactie! Ik heb zojuist geprobeerd van netwerk te wisselen, maar allen werken ze niet. Internet werkt wel! Nu verbonden met Telia Finland.Ā 
Ā 

dankuwel!Ā 


Dat is best raar. Als internet wel werkt ben je in ieder geval goed verbonden met een netwerk, als dat niet via WiFi is.Ā 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan gaan we dit morgen z.s.m. oppakken.Ā 
Ā 


Radio signalen houden zich niet aan landsgrenzen dus is het niet onmogelijk als je in de buurt van de Finse grens bent.


Goeie avond,Ā 

Misschien ligt het aan een rare glitch aan mijn kant: het lukt me wel om nederlands contacten te bellen, en als ik Finse nummers opsla als contact gaan ze ook gewoon over. Kan het zijn dat hij niet automatisch het goeie landnummer invult oid?Ā 


HalloĀ @BorjonasĀ je gebruikt bij het bellen niet de landcode, dus +358Ā voor het nummer? Met de landcode maakt het niet uit waar je bent, Finland, Zweden of Nederland.Ā 


Hi RB,Ā 

Ik denk dus inderdaad dat het daar mee te maken heeft, als ik die handmatig intyp werkt t niet, maar met opslaan in contacten dus wel. het zou heel fijn zijn als het gewoon zou werken, zoals gister. Dat alle Finse nummers die je via een nummer op een website vind gewoon in 1 keer te bellen zijn


Je laat bij gebruik van de landcode wel de 0 aan het begin van het netnummer weg?
Ik heb al mijn nummers in de contactenlijst incl. landcode staan, dan maakt het niet uit waar ik of de beller zich bevind of gevestigd is.


Hoi @Borjonas, het klinkt inderdaad alsof dat met het landnummer te maken heeft. Als het nummers zijn die je vaker nodig hebt kan je ze het beste opslaan inclusief het landnummer zoals Ruud al noemt. Als het nummers zijn die je eenmalig wilt bellen kan je het nummer van een website kopiƫren en plakken naar de telefoon app en daar het juist landnummer er voor zetten om het te bellen. Het is een stapje meer, maar op die manier lukt het wel.


Hi jasper!Ā 
Ā 

daar was ik inderdaad achter dus. Maar bedankt voor de hulp. Ik moet wel zeggen dat in een klein beetje teleurgesteld ben in de klantenservice van KPN. Het lijkt vooral ontworpen om zo min mogelijk klanten echt te woord te staan. Misschien iets om over na te denken voor de gene die er over gaan.Ā 
Ā 

vriendelijke groet,Ā 

JonasĀ