Skip to main content

Bent u ook zo blij met het cadeau van KPN waarin unlimited data in Nl ineens van 100 GB terug gaat naar 75 GB?

In de recente toelichting van KPN over de periode voor 2024 staat nergens meer hoe groot unlimited data in NL was. Wel over de EU. Voor zover ik mij kan herinneren was dit 100GB.

citaat:

“Geldig bij contracten vanaf 5 december 2022

KPN onbeperkt data/bellen/sms

Data NL Onbeperkt GB”

Nu moet ik blij zijn met het cadeau waarin ik volgens mij van 100GB naar  een verhoging van 50GB naar 75GB ga.

Snapt u hier iets van?

Die 100 GB waar u het over heeft klopt niet. Dat was 50.


Hoi @Gellof , ik weet niet waar je die 100 GB vandaan haalt.  Dat klopt niet.

Klanten die momenteel een Unlimited abonnement hebben van vóór 5 februari 2024 ontvangen meer voordelen. De nieuwe bundel gaat in vanaf de nieuwe factuurperiode.

Dit zijn de wijzigingen:

 

Oude situatie

Nieuwe situatie

MB’s delen
(per maand)

50 GB

75 GB

EU Roaming
(per maand)

50 GB

75 GB

NL Dagbundel

10 GB

20 GB

 

In Nederland ben je na de wijziging “unlimited” met een dagbundel van 20 GB, die je “unlimited” (gratis) kan aanvullen met 2 GB extra bundels.
In de EU krijg je 75 GB per maand, die je met 1,5 GB bundels van €1,99 kan aanvullen.


Op mijn contract van enkele jaren terug staat alleen “Unlimited data” en op mijn facturen heeft ook nooit 50GB gestaan als max. per maand.

https://www.kpn.com/beleef/blog/mbs-gbs-delen-met-unlimited-data.htm Hier vind je veel voorbeelden van wat Unlimited betekent: “Heb je Unlimited Data? Dan hoef jij niet eens te weten wat MB en GB is”. Of: Heb jij een groot of Unlimited Data bundel waarmee je elke maand zorgeloos al je favoriete series en films kijkt, influencers op elk moment kan blijven volgen en altijd op de hoogte bent van de snelste routes naar nieuwe plekjes? Dat geeft vast een heerlijk en rustgevend gevoel. Nu kan je bij KPN dit gevoel ook delen met je huisgenoten of gezinsleden. Zo zorg jij ervoor dat ze bereikbaar kunnen blijven wanneer er weer eens te veel Netflix-films zijn gestreamd of als plotseling de Wi-Fi wegvalt. Ontdek de voordelen van Unlimited Data en hoe je jouw onbeperkte MB’s kan delen.

 

 


@Gellof Dit gaat om wat je in het buitenland (Europa) mag gebruiken.

Verder staan er wel duidelijke beschrijvingen over Unlimited en de dag bundels.

En ook deze zijn verhoogd en ook de aanvullers.


Hoi @Gellof 

Hierbij een handig overzicht van de actuele Unlimited abonnementen bij KPN:

Unlimited50 Unlimited300 SuperUnlimited
Tot maximaal 50 Mbit/s Tot maximaal 300 Mbit/s Tot maximaal 600 Mbit/s
20GB per dag 20GB per dag 20GB per dag
40GB per maand in de EU 50GB per maand in de EU 75GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 40GB Deel maandelijks tot 50GB Deel maandelijks tot 75GB

 

Voor MB’s delen krijg je een aparte databundel, en voor gebruik van data (internet) binnen de EU krijg je een aparte databundel, de hoeveelheid data is afhankelijk van de gekozen Unlimited abonnement.

Binnen Nederland krijg je elke dag opnieuw een dagbundel van 20GB.


Ik vind het allemaal prima laas jullie met recente gegevens komen over wat unlimited nu betekent, maar nogmaals: ik heb het over 2022. Zie hieronder waarbij bij “onbeperkt” geen GB staat ingevuld.

 


@Gellof En dan eronder staat heel duidelijk bundel tarief voorwaarden.

Dagelijks een bundel en onbeperkt aanvullen.

 


KPN onbeperkt data in Nederland: U begint elke dag met een bundel van 10 GB. Als deze op is wordt de internetsnelheid verlaagd. Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kunt u de gratis optie 'Gratis 2 GB NL extra' aanzetten. U kunt per dag
zoveel 'Gratis 2 GB NL extra' aanzetten als u nodig heeft.

 


Hebben jullie, (oud)medewerkers van KPN, je ook al afgevraagd waarom een getal van het aantal GB's bij een mobiel contract tegenwoordig vastgeplakt zit aan “unlimited”, dan betekent nl. “unlimited20” of “unlimitedgetal” geen unlimited meer 😁 slimpie.


@Gellof ik ben net al jij klant en lees wel de kleine letters 😉


Ik vind het allemaal prima laas jullie met recente gegevens komen over wat unlimited nu betekent, maar nogmaals: ik heb het over 2022. Zie hieronder waarbij bij “onbeperkt” geen GB staat ingevuld.

 

Daar staat toch 50 GB data in de EU? Dat word nu 75 GB.


Beste mensen, dit is mijn laatste reactie over dit onderwerp:

Ik verwijs naar eind 2022 met het KPN bericht over het contract waarin over mobile data in NL wordt geschreven. In 2019 was er alleen een keuze tussen 1 en 10 GB. Eind 2022 was er een daglimiet van 10 GB die gratis en onbeperkt per 2 GB opgehoogd kon worden. Er staat voor per maand alleen “Unlimited” dat in Nederland gold en nergens een limiet van 50GB. Dit staat er alleen 50GB voor de EU en de max. 50 GB die je met een huisgenoot mag delen (maar je moet zelf daar bovenop nog wel MB's overhouden).

Waarom hechtte ik zo aan onbeperkte data? Ik ga in de zomer een redelijk lange tijd met de caravan op stap en vanaf corona alleen in Nederland. De Wifi op de campings geeft meestal onvoldoende capaciteit om met je KPN-TV-app te casten op je tv. Je bent dan van 5G afhankelijk. Tenzij je een Digitenne abonnement met antenne en ontvanger neemt en een DVB-T2 zender in de buurt staat, hetgeen ik nu doe met redelijk succes. M.a.w. Die “unilimited” data heb ik niet meer nodig, zelfs de 75 GB die ik krijg als alternatief voor unlimited data. Ik blijf de term “unlimited” zien als misleidende reclame die ontdoken wordt door de GB's vast te plakken aan het woord “unlimited30” of “unlimited50”. Ik zou het op prijs stellen als KPN het woord “onbeperkt” of “unlimited”  schrapt uit hun reclame als er wel een limiet zit op het aantal GB's binnen het bedrag van je abonnement.


@Gellof Geen enkele provider heeft onbeperkt in het buitenland aangeboden!

Er waren altijd kleine letters, er was altijd een bepaalde regel waar men zich aan moest houden en dat deed men.

Dat niet alle klanten de kleine letters lazen is een tweede!


Ik snap het probleem niet helemaal, @Gellof. Met een Unlimited abonnement van KPN heb je onbeperkt data binnen Nederland. Ja, je hebt in eerste instantie een dagbundel van 20 GB, maar deze kan je onbeperkt ophogen als je meer data nodig hebt. De meeste mensen gebruiken niet meer dan 20 GB op een dag, dus vandaar een dagbundel. Maar je kunt deze dus onbeperkt aanvullen met een gratis bundel van 2 GB.

Ga je buiten Nederland maar binnen de EU op vakantie? Dan heb je te maken met een maandbundel van 75 GB. Dit was 50 GB bij de oude KPN Unlimited abonnementen. Dit is nu verhoogd zodat je in de EU meer data te besteden hebt.

Als laatste wil ik nog hier op reageren:

Hebben jullie, (oud)medewerkers van KPN, je ook al afgevraagd waarom een getal van het aantal GB's bij een mobiel contract tegenwoordig vastgeplakt zit aan “unlimited”, dan betekent nl. “unlimited20” of “unlimitedgetal” geen unlimited meer 😁 slimpie.

Het getal achter Unlimited in de nieuwe Unlimited abonnementen betekent niet wat jij denkt dat dit betekent. Deze geeft namelijk de snelheid van het Unlimited abonnement aan. Met Unlimited50 heb je binnen Nederland onbeperkt data met een snelheid van maximaal 50 mbit/s, met Unlimited300 heb je binnen Nederland onbeperkt data een snelheid van 300 mbit/s. Binnen de EU heb je met Unlimited50 maximaal 40 GB te besteden en met de Unlimited300 heb je dan 50 GB te besteden. Voor meer informatie, zie: Sim Only abonnement: vergelijk Sim Only abonnementen.


Reageer