Skip to main content

Ik ben in aruba en weer gezanik met de kpn. Ik krijg een sms dat ik in Antigua ben. NEE kpn ik ben op aruba. Gevolg: ik kan niet de juiste buitenlandbundel kiezen. 

Vorige keer ging dit ook al mis en heb ik veel tijd verloren om de hierdoor teveel in rekening gebrachte kosten terug te krijgen.

Ik kan nu niet naar Nederland bellen zonder een poot uitgedraaid te worden.

Een hele diepe zucht. De zoveelste.

Hi @bob7ster, rot dat 't wederom niet soepel verloopt met je verbinding op Aruba en buitenlandbundel. 

Ik ben naar een paar dingen benieuwd. Wat gebeurt er als je handmatig een ander netwerk kiest? Ik ben benieuwd of 't dan wel goed gaat, ik verwacht dat dat wel het geval is. Onze Toestelhulp kan je daarbij helpen, mocht dat handig zijn. Daarna kan je de gewenste buitenlandbundel aanvragen via MijnKPN of de MijnKPN app. Als dat geen verschil maakt of niet lukt, dan raad ik je aan om jouw simkaart even te testen in een  ander toestel, zeker gezien je hier eerder tegen aan gelopen bent. 


Ik heb een ander toestel dan de laatste keer dat ik hier was en hetzelfde probleem dus dat zal het wel niet wezen. Handmatig een netwerk kiezen heb ik nog niet geprobeerd. Inmiddels kreeg ik een sms dat ik op aruba ben dus toen ging alles goed.

Echter vorige keer kreeg ik halverwege ineens weer een sms dat ik op Antigua was met alle ellende vandien. Antigua is hier 800km vandaan dus dat is fysiek niet echt mogelijk.

Ik hoop dat dat deze keer niet meer gebeurd.

Dank voor je reactie,

mvg bob


@bob7ster Hi Bob, fijn dat 't tot nu toe goed gaat! Goed om te horen. Mocht het onverhoopt toch weer gebeuren, probeer eerst eens het handmatig kiezen van een ander netwerk. Het kan met een technisch probleem van het netwerk te maken hebben waarmee je verbonden bent. Ik kan je er het fijne niet over vertellen, maar als er iets in dat netwerk niet goed staat, kan het zijn dat wij niet de juiste (technische) gegevens terugkrijgen. Hierdoor kan het gebeuren dat wij niet de juiste ‘bestemming’ doorkrijgen van waar je je bevindt. 

Als je vragen hebt of als je daar hulp bij nodig hebt, geef gerust een gil.


Ik kreeg weer een sms dat ik in Antigua zou zijn. Handmatig gekozen voor locale net op aruba (Setar) en kreeg daarna weer sms dat ik op aruba was.

Handmatig wijzigen helpt dus. Wel beetje tricky..

Dank voor je support,

mvg bob


@bob7ster Dan zit 't hem dus echt in dat ene lokale netwerk. Even een beetje op letten dus, maar fijn dat je zo een oplossing hebt! Graag gedaan en je weet ons hier te vinden als we iets voor je kunnen betekenen.