Skip to main content

Tijdens het gebruik van mijn mobiele data werken bepaalde apps en bepaalde websites niet.
Ik kan wel gewoon Whatsapp, Facebook e.d. gebruiken en ook videos versturen.
Echter de ING app en Marktplaats werken niet op mobiele data. Die geven dan aan dat er geen internet verbinding is.
Ook werkt Google (via Chrome app) gewoon. Echter bepaalde websites laden niet en tonen “geen internet verbinding” tijdens mobiele data. Met de Wifi werkt alles gewoon.

Het rare is dat de Sim wel werkt in een andere telefoon.

Maar ook een andere SIM&Provider in mijn telefoon; dan werkt alles prima.

De netwerkinstellingen zijn hersteld, maar ik kom er niet uit.
 

Hallo @Maarten W ,

Probeer in eerste instantie eens om die apps te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. 
 

Werkt het dan nog niet? Dan zul je jouw telefoon een reset moeten geven. Maar dan ben je bv ook wachtwoorden van Wifi-netwerken kwijt. 


Is het nog gelukt met de bovenstaande tips @Maarten W? Dit moet haast iets van een instelling zijn, misschien iets bij de toestemmingen?
Anders kan het ook nog een eind helpen je internetinstellingen nog even bij langs te lopen en bijvoorbeeld te controleren welke APN je ingesteld hebt. Op onze toestelhulp kun je dit voor de meeste toestellen vinden.


Hallo @Maarten W ,

Probeer in eerste instantie eens om die apps te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. 
 

Werkt het dan nog niet? Dan zul je jouw telefoon een reset moeten geven. Maar dan ben je bv ook wachtwoorden van Wifi-netwerken kwijt. 

Bedankt voor het meedenken.
Helaas heeft dit niet het issue niet opgelost. Ook na deinstalleren, verwijderen van rest gegevens en opnieuw installeren werkt Marktplaats nog steeds niet.


Is het nog gelukt met de bovenstaande tips @Maarten W? Dit moet haast iets van een instelling zijn, misschien iets bij de toestemmingen?
Anders kan het ook nog een eind helpen je internetinstellingen nog even bij langs te lopen en bijvoorbeeld te controleren welke APN je ingesteld hebt. Op onze toestelhulp kun je dit voor de meeste toestellen vinden.

Hallo @Thomas,

Bedankt voor het meedenken.
Helaas had het verwijderen, opschonen en opnieuw installeren van de apps niet geholpen.
Het opnieuw instellen van de APN geeft helaas hetzelfde resultaat.

Persoonlijk verwacht ik ook dat het een instelling is op de telefoon voor de SIM kaart, aangezien een andere SIM/provider wel werkt en de SIM van KPN ook in een andere telefoon werkt.

Mocht je, of iemand anders, nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

Nogmaals bedankt voor het meedenken @Thomas en @Noordzee