Skip to main content

Hoi,

 

De laatste 2 of 3 jaar krijg bepaalde sms'jes niet binnen. Op 22-12-21 heeft independer mij een betaling herinnering sms verstuurd die ik niet ontvangen heb. Dit heb ik in 2019/2020 ook gehad bij de ANWB en ASR. De verzenders konden ik het systeem zien dat de sms wel verzonden is. Drie maal is geen toeval dus ben ik gaan zoeken.

 

Nu ben ik op het tele2 forum dit tegen gekomen: 

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/verificatiesms-niet-ontvangen-van-een-bepaalde-dienst-81924?postid=495253#post495253

 

Ik denk dat dit bij mij ook aan de hand is, al snap ik er niet heel veel van. Ik heb KPN en Independer gebeld, maar daar kom ik niet verder dan de standaard trouble shooting steps. Voor ik wat assertiever door ga vragen wil ik graag weten of ik indd KPN moet bellen of juist Independer? 

 

Bij voorbaat dank,

 

Koen van Tiel

 

@Al het mis kan gaan Hi Koen, van harte welkom hier! Je ontvangt soms bepaalde sms’jes niet lees ik, dat is niet handig. Zéker als het om dingen als betalingsherinneringen gaat. Goed dat je het aankaart.

Gaat het alleen om sms’jes die je vanuit bedrijven ontvangt? Heb je een abonnement of prepaid? En heb je in de periode dat je dit ervaart al eens een andere simkaart ontvangen en/of jouw simkaart in een andere mobiele telefoon getest?

Hier weet ik zelf het fijne niet van; ik maak eruit op dat de verzender (het betreffende bedrijf) een onderzoek moet laten starten bij de provider die de verzending van hun sms’jes verzorgt. Mogelijk kan je dit nog aankaarten bij Independer.