Skip to main content

Goedendag

Ik ben sinds een week in de USA, heb de juiste databundel aangeschaft, alle tips en trucs al gedaan zonder resultaat. Ik heb zeer beperkt toegang tot het mobiele netwerk. Is het mogelijk dat bij mij beperkte roaming staat ingesteld?

Hartelijke groet Marjolein 

Goedemiddag @MarjoleinW , een beperkte toegang van roaming bestaat niet. Heeft u ook al andere lokale providers uitgeprobeerd? Dit zou u kunnen doen in de instelling bij mobiele data, wit staat vaak vermeld als “netwerkselectie”.


Dat heb ik inderdaad ook al regelmatig gedaan, dank voor de tip @MustersJO 


Dat heb ik inderdaad ook al regelmatig gedaan, dank voor de tip @MustersJO 

Hmm, lastig te zeggen waar het dan aan kan liggen. Tip voor als het echt niet wilt werken, je kan lokaal ook een prepaid kaartje kopen, vaak veel goedkoper dan prepaid bundels. Als je met je eigen nummer wilt bellen kan je dan eenvoudig via whatsapp bellen. Die behoud uw oorspronkelijk nummer, zonder dat de simkaart erin zit.


Dankjewel

Voor nu zoek ik vooral WiFi op en lukt het me af en toe om met data online te zijn. De bundel die ik aangeschaft heb is alleen veel te groot helaas

 


Weet je dat gelijk voor een volgende keer @MarjoleinW
 

Ik gebruik altijd WiFi. Als je op vakantie bent, is het helemaal geen ramp dat je niet 24 uur per dag online bent. En je bent ondertussen wel altijd telefonisch bereikbaar. 


Hoi @MarjoleinW, welkom op het forum. Een beperkte optie voor roaming is er inderdaad niet. Het staat aan of uit.

Wat vaak kan helpen is een andere lokale provider proberen, soms is het ene netwerk sterker op jouw locatie dan het andere netwerk. Misschien heb je op andere locaties wel beter bereik, waardoor je de bundel daar weer wel kunt gebruiken. Een lokale simkaart is, zeker als je langere periode blijft, ook een goede optie. 

Fijn verblijf daar, hopelijk lukt het nog om de bundel te gebruiken.