Skip to main content

Momenteel ben ik nog geen klant bij KPN en ondervind ik verbreken van verbinding op data en spraak als ik met de trein reis tussen Rotterdam en Amsterdam. De verbinding valt rond Delft weg. In de tunnel van Delft is helemaal geen verbinding. En later tussen Delft en Leiden en vlak na Leiden (ri Amsterdam) valt de verbinding ook meermaals weg.

Ik vraag mij af of de verbinding van KPN tijdens deze treinreis ook op plaatsen uitvalt? Hoor graag jullie ervaring. 

Dag @Egajeijrbkd in de trein is de kans op uitval altijd aanwezig.  Je zal nooit garantie krijgen dat het niet uitvalt. Jammer maar het is niet anders.


Wifi in de trein gebruiken.


Wifi in de trein gebruiken.

Die heeft dezelfde probleem. 


Wifi in de trein gebruiken.

Die heeft dezelfde probleem. 

Wellicht betere antenne's dan een mobiele telefoon, maar ik vermoed inderdaad van niet.

Daarnaast is dat niet echt veilig, en niet elke trein heeft dat.


Bedankt voor je reactie, maar ik ben benieuwd naar gebruikers ervaring. Nu is het standaard: tunnel van Delft in = verbinding weg. 


Geen gebruikerservaring, ik zit aan de andere kant van het land, maar in een tunnel is het toch ook niet zo gek dat de verbinding wegvalt….?


Toch is dat in steeds meer tunnels geen probleem. Antennes in de tunnel zorgen ervoor dat je ook daar bereik hebt. Ook in de treintunnel bij Delft, sinds 2016 al.

Spoortunnel Delft voorzien van mobiel bereik | ProRail

Eindelijk mobiel bellen en internetten in Spoortunnel Delft - Omroep West


Ook al tijdje inderdaad… Dank, @RBxx!

Bij meerdere meldingen/ ervaringen kan ik eens navraag doen bij onze technische dienst. 
Type toestel en concrete voorbeelden (datum + tijdstip) is voor mij een vereiste om een melding te kunnen doen.
 


Ook al tijdje inderdaad… Dank, @RBxx!

Bij meerdere meldingen/ ervaringen kan ik eens navraag doen bij onze technische dienst. 
Type toestel en concrete voorbeelden (datum + tijdstip) is voor mij een vereiste om een melding te kunnen doen.
 

Hoi Shyrin, momenteel ben ik geen klant bij KPN. Maar als KPN wel een dekkend netwerk heeft op dit treintraject dan wil ik best overstappen van mijn huidige provider. 


Ook al tijdje inderdaad… Dank, @RBxx!

Bij meerdere meldingen/ ervaringen kan ik eens navraag doen bij onze technische dienst. 
Type toestel en concrete voorbeelden (datum + tijdstip) is voor mij een vereiste om een melding te kunnen doen.
 

Hoi Shyrin, momenteel ben ik geen klant bij KPN. Maar als KPN wel een dekkend netwerk heeft op dit treintraject dan wil ik best overstappen van mijn huidige provider. 

Voor die treintunnel van Delft zal het geen verschil maken. Alle drie de netwerkoperators hebben daar gezamenlijk een mobiel netwerk gebouwd.