Skip to main content

Ik heb slecht bereik in Maarssen . Utrecht goed.

werken de zendmasten vsn KPN in Maarssen?

Hoi @RobPol ,

In Maarssen is het bereik inderdaad (veel) minder goed dan in Utrecht. 

Je kunt dit zelf ook zien op deze dekkingskaart: 

 https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm?#

 

Het kan zomaar zijn dat er in Maarssen niet zo veel zendmasten staan. 


Hoi @RobPol en welkom op het forum! 

Hoi @RobPol ,

In Maarssen is het bereik inderdaad (veel) minder goed dan in Utrecht. 

Je kunt dit zelf ook zien op deze dekkingskaart: 

 https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm?#

Het kan zomaar zijn dat er in Maarssen niet zo veel zendmasten staan. 

Goed gespot @Noordzee! :smile: Als je net op één van de plekken woont in Maarssen waar volgens deze kaart geen dekking is kun je dat inderdaad goed merken wat het bereik betreft. We zijn constant bezig met het verbeteren van het netwerk, dus als dit het geval is hoop ik dat er bij jou in de nabije toekomst wat verbeteringen in de zendmasten daar komen. Dat, of een extra zendmast. Dat is echter afwachten, dus tot die tijd kan ik je wat bellen betreft VoWiFi aanraden. De iPhone 6 ondersteunt dit ook. :slight_smile:


Er waren inderdaad problemen gemeld in Maarssen. Er is eind april/begin mei een ticket aangemaakt voor de zendmast die op Woonzorgcentrum Merenhoef staat. Er is niet gezegd dat we niet op het dak mogen, maar er is naar aanleiding van dat ticket onderzocht of we een monteur aan mochten sturen voor herstelwerkzaamheden in verband met corona. De vraag was namelijk of er wel een monteur langs mocht komen. Inmiddels is er in goed overleg op 22 mei een monteur langs geweest en deze heeft herstelwerkzaamheden uitgevoerd. Je zou daarom nu geen problemen meer mogen ervaren met het bereik. Daar moet ik nog wel een kanttekening bij plaatsen: het kan zijn dat je binnenshuis op je eigen adres verminderd bereik ervaart, omdat het bereik kan worden verstuurd door (de hoeveelheid) bomen in de omgeving.


Reageer