Skip to main content

ik heb sinds een paar jaar minder bereik in huis qua mobiele bellen, mobiel internet en wifi. Vooral mobiel bellen is heel slecht. Gesprekken vallen weg, niet bereikbaar etc.

 

Ik woon in een oude woning die gedeeld wordt met een andere familie. Deze mensen hebben de het dak en de muren met metalen profielen opgebouwd. Kan dit van invloed zijn op het bereik van mobiel en wifi? Is daar infotmatie over te vinden? Ik kan alleen dit vinden maar daar kan een commerciele reden voor zijn.

https://www.faay.nl/faay-wanden-wifi/

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

 

Niet?????????


Hallo @3dwinW Welkom hier! Op het KPN Forum zijn veel gebruikers actief en je kunt er veel informatie vinden. Ik zie dat er nog geen andere gebruikers waren die jouw topic hebben gevonden. Van een moderator, zoals ik, krijg je natuurlijk ook een reactie maar dat duurt, zoals je merkt, wat langer. 

Over je vraag dan: je hebt het eigenlijk over twee verschillende dingen. Wifi is draadloos internet in je huis. Dit signaal is niet altijd even stabiel, ook omdat andere apparatuur er invloed op kan hebben. Net als bij het mobiele netwerk kan isolatiemateriaal trouwens ook een rol spelen. Je kunt wel veel doen om je wifi te optimaliseren. Je leest er hier het nodige over. Je vindt er ook een link naar de wifi manager, die je helpt om je wifi te verbeteren. 

Het signaal voor mobiel bellen en mobiel internet gaat via een zendmast naar jouw telefoon. Dat gaat in één rechte lijn en de kwaliteit van het signaal wordt beïnvloed door alles wat in de weg staat: bomen, bebouwing, muren, noem maar op. Het is de reden dat je buiten meestal beter bereik hebt dan binnen en vooral in goed geïsoleerde huizen zul je dit merken. Ook de afstand tot de zendmast is heel belangrijk: hoe verder je weg bent, des te minder wordt het bereik. Bijna overal is een goede dekking, maar op sommige plaatsen is het soms minder. Dan kan bellen via wifi weer een oplossing zijn. Heb je daar al eens naar gekeken? 

Natuurlijk wil ik ook kijken hoe het met het bereik in jouw omgeving zit. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Reageer