Skip to main content
Beantwoord

Bereik op camping beneden alle peil

  • May 6, 2020
  • 14 reacties
  • 265 keer bekeken

De Leet 28

camping Ursemmerhof 

400 caravan’s

bereikbaarheid beneden alle peil, vaak helemaal geen service en dat al vele jaren.

wanneer gaat KPN hier nu eens wat aan doen.

groet.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

Beste antwoord door Flowerjunk

Hallo Maja

de simkaart zit in een IPhone 8 

En ja vele met een KPN aansluiting hebben hier problemen met de bereikbaarheid 

Als je echt dringend moet bellen moet je een goede honderd meter naar de weg lopen wil je kunnen bellen.

ik heb een Huawei mifi router met een buitenantenne aangeschaft zodat ik dan via Whatsapp kan bellen.

Dit met een T-Mobile 09 simkaart 

 

groet Dir

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op het forum @Flowerjunk!

Ik zie dat er een mast staat in vlak bij Ursem én een mast aan de rand van De Goorn. Beide masten staan zo gericht, dat ze zo veel mogelijk bewoners van deze 2 plaatsen van een goed bereik voorzien. Hierbij valt de camping een beetje buiten de boot, de masten staan niet op de camping gericht en ruim een kilometer verderop. Met de huidige masten zal erg weinig aan het bereik veranderd kunnen worden, en bijplaatsen van een mast is niet mogelijk. Helaas kunnen we dus niets doen om het bereik op deze camping te verbeteren, hoe jammer dat ook is. Ik had graag ander nieuws voor je gehad, maar ik kan het niet mooier maken dan het is!


  • May 12, 2020

:/


  • Auteur
  • Topper
  • May 12, 2020

Welkom op het forum @Flowerjunk!

Ik zie dat er een mast staat in vlak bij Ursem én een mast aan de rand van De Goorn. Beide masten staan zo gericht, dat ze zo veel mogelijk bewoners van deze 2 plaatsen van een goed bereik voorzien. Hierbij valt de camping een beetje buiten de boot, de masten staan niet op de camping gericht en ruim een kilometer verderop. Met de huidige masten zal erg weinig aan het bereik veranderd kunnen worden, en bijplaatsen van een mast is niet mogelijk. Helaas kunnen we dus niets doen om het bereik op deze camping te verbeteren, hoe jammer dat ook is. Ik had graag ander nieuws voor je gehad, maar ik kan het niet mooier maken dan het is!

Hallo Maja,

wat verstaat KPN dan onder landelijke dekking 4G netwerk?

Dat wordt mij wel verteld bij het afsluiten van het abonnement.

Ik moet echter wel de hoofdprijs betalen, maar 7 maanden per jaar geen dekking!

Groet.

 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ai,  als je 7 maanden per jaar op die camping verblijft. snap ik dat dit nogal zuur is :slight_frown:

Het zou overigens niet zo slecht moeten zijn dat je helemaal geen bereik hebt, zowel 2G/3G/4G hoort hier aanwezig te zijn. Merk je nog verschil tussen als je ín de caravan bent, of wanneer je buiten staat? En gaat het puur om 4G en gaat het wel goed als je je toestel via de instellingen vastzet op 3G zodat er geen verbinding meer wordt gezocht met een 4G mast? 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Het zou overigens niet zo slecht moeten zijn dat je helemaal geen bereik hebt, zowel 2G/3G/4G hoort hier aanwezig te zijn. Merk je nog verschil tussen als je ín de caravan bent, of wanneer je buiten staat? En gaat het puur om 4G en gaat het wel goed als je je toestel via de instellingen vastzet op 3G zodat er geen verbinding meer wordt gezocht met een 4G mast? 

Heb je dit al kunnen testen @Flowerjunk?


  • Auteur
  • Topper
  • May 17, 2020

Ook op 3G is de ontvangst heel slecht.

Een hele oude Nokia doet het wel op 3G, maar dat is geen optie.

ik heb internet nodig en dat gaat niet.

groet


  • Auteur
  • Topper
  • May 17, 2020

Als ik buiten het park ben heb ik wel bereik, kunnen de masten niet wat meer bereik krijgen?

groet


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, dus met die Nokia kan je wel goed bellen en gebeld worden via 3G en is het bereik wel goed? Hoe gaat het als je jouw simkaart in een andere ‘moderne’ telefoon probeert? Is het dan beter? Zijn er ook anderen op het park met KPN, die exact hetzelfde ervaren of is er nog verschil tussen het probleem dat jij ervaart en andere KPN klanten?


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • May 27, 2020

Hallo Maja

de simkaart zit in een IPhone 8 

En ja vele met een KPN aansluiting hebben hier problemen met de bereikbaarheid 

Als je echt dringend moet bellen moet je een goede honderd meter naar de weg lopen wil je kunnen bellen.

ik heb een Huawei mifi router met een buitenantenne aangeschaft zodat ik dan via Whatsapp kan bellen.

Dit met een T-Mobile 09 simkaart 

 

groet Dir


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

ik heb een Huawei mifi router met een buitenantenne aangeschaft zodat ik dan via Whatsapp kan bellen.

Dat is slim bedacht :smiley: Ik snap wel erg goed dat dit niet helemaal optimaal is. Aangezien vele mensen hier last van hebben, wil ik toch een signaal doorsturen naar onze technische dienst, het lijkt er dan op dat het bereik daar minder goed is dan we nu denken. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele telefoonnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren!


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Kan ik nog wat voor je doen @Flowerjunk? Of heb je dit via een andere weg geregeld en kan ik dit topic sluiten?


  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2020

Hallo Maja,

je mag deze topic wel sluiten.

ik hoop alleen dat KPN haar belofte na komt bij het afsluiten van een abonnement, het gegarandeerd LANDELIJK dekkend 4G netwerk.

groet Dirk.


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Helemaal prima, dan sluit ik het topic nu! Ik hoop met je mee dat we in de toekomst iets zullen vinden om het bereik daar toch te kunnen verbeteren.

Ondanks de situatie, toch een heel fijn verblijf op het park gewenst!