Skip to main content

Had met mijn partner een Iphone  met T-Mobile. Ik ben onlangs overgestapt op KPN en had ineens slecht bereik. Mijn partner met T-Mobile heeft geen last.

Advies van KPN opgevolgd en op 3 G gezet en tevreden. Nu krijg ik een SMS dat 3 G stopt. Had ik dat een paar maanden eerder geweten dan was ik niet overgestapt.

 

Mijn xs4 all gaat ook over naar KPN dus houd mijn hart vast.. Of ZIGGO?

Hallo @Benht, goed dat je ons gevonden hebt.

Bereik kan per provider en per locatie verschillen. Bekijk onze dekkingskaart om te zien hoe het bereik met KPN op jouw adres is. Je kunt de dekking van 3G, 4G en 5G bekijken.

Op basis van de gegevens in jouw profiel, ziet de dekking van 4G er goed uit. Er is zelfs 5G op jouw locatie beschikbaar.

Als je 4G aan hebt staan, kan je ook VoLTE en bellen over wifi aanzetten.


Met 3G prima ontvangst. 4G valt regelmatig weg heb meestal 1 blokje bij 4G en 3-4 bij 3G. De dekkingskaart geldt dus niet voor mij ook in de tuin zelfde resultaat  Met voLTE aan werkt de hekopener niet zie mijn eerdere 1e topic na aanschaf van KPN Sim……daarom 3 G als werkbaar alternatief. Dan werkt alles bevredigend omdat ik bijna altijd WiFi gebruik voor dataverkeer thuis.

 

 


De dekkingskaart geldt ook voor jou. Als je toch problemen ervaart met de dekking, dan is er mogelijk iets anders aan de hand. We zullen dan verder op zoek moeten gaan.

Om uit te sluiten of het probleem in jouw toestel of in jouw simkaart zit, wil ik je vragen een zogenaamde kruistest uit te voeren. Hierbij ruil je twee simkaarten van twee toestellen om. Als je jouw simkaart in een ander toestel stopt, ervaar je in dat toestel dan problemen? En als je een andere simkaart in jouw toestel stopt, heb je dan nog steeds problemen jouw toestel?


Nu in Den Haag en perfecte ontvangst alle streepjes zichtbaar. Alleen thuis 1  of geen streepjes. 
waarom dan ander toestel uittesten. 


Omdat we toch graag willen uitsluiten of je hetzelfde probleem ervaart in een ander toestel op dezelfde locatie. Pas daarna kunnen we verder kijken.


Ga ik regelen. Nu geen mogelijkheden voor uitwisseling. kom er op terug 


Het is gelukt de Sim in een ander toestel (Apple 6) te plaatsen.

was direct blij met vol bereik (alle streepjes) tot ik zag dat het 3G was. Daarna schakelde de telefoon automatisch naar 4G en helaas 1blokje. Even 2 streepjes en weer terug naar 1.
ik ben erg teleurgesteld. 
misschien helpt het volgende. AH bezorgt elke week en bij sommigen werkt hun draagbare terminal niet (goed). De bezorger meldde ongevraagd dat hij hier  vaker slechte communicatie met zijn terminal heeft. Ik weet niet welke provider gebruikt wordt….
MAAR nu hoor ik dat de andere telefoon met T-mobile Sim de laatste tijd ook regelmatig minder goed werkt en de verbinding valt even weg En dat in 2022.


Bedankt voor jouw medewerking. Er lijkt dan toch iets in het netwerk niet helemaal lekker te lopen. Ik heb mijn collega's van de technische dienst ingeschakeld. Zij zullen binnen 10 werkdagen contact met je opnemen.