Skip to main content

Vorige week begon het met een telefoontje naar mijn mobiel van een man, die zich uitgaf voor een KPN-medewerker. Hij deed mij een aanbieding voor alles-in-1, met “verbeterde” voorwaarden. Hij wilde wat persoonlijke gegevens hebben, maar ik heb hem gezegd, dat hij zijn aanbieding maar moest mailen naar het bij jullie bekende mailadres, dan kon ik dat op m'n gemak even bekijken. Hij zegde dat toe en zou de volgende dag terugbellen. Dat terugbellen deed hij niet. Afgelopen maandag 12 oktober belde ik hem terug op het nummer waarmee hij mij had gebeld. 020-2143661. Ik kreeg toen een bandje te horen met: Toets 1 om verder te gaan. Dat heb ik niet gedaan, want dat zou wel eens een duur buitenlands betaalnummer kunnen zijn. Ik heb toen op mijn mobiel het nummer geblokkeerd. Toch ontvang ik nu (gisteren nog om 14:07, 14:10 en 14:11 uur) voicemails vanaf hetzelfde nummer met hetzelfde bandje als tekst. Op internet googlede ik het nummer en dit staat slecht bekend.
Nu mijn vraag:
Hoe kan iemand mijn voicemail rechtstreeks benaderen, zonder dat de telefoon belt en met een geblokkeerd nummer?

@NicoG Welkom op het forum.

Wanneer je een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze je nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar je ontvangt hiervan geen melding. Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd. Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd. 


@Rutger_  Dank voor je bericht. Het vreemde is, dat mijn telefoon niet overgaat, maar dat er rechtstreeks naar mijn voicemail wordt gebeld, waar ik dan wel weer een melding van krijg.
Het betreffende telefoonnummer is kennelijk van een callcenter. Je collega's van “overlast” hebben mij het volgende laten weten:

We hebben de volgende gegevens getraceerd:

Telefoonnummer           0202143661

Provider                           Motto Voip B.V. 

 

De provider (nummerhouder) hoeft niet de gebruiker van dit nummer te zijn. De provider kan dit nummer hebben uitgegeven aan een klant die het ten behoeve van een callcenter gebruikt.

Ik heb gevraagd om  Motto Voip B.V. op zijn verantwoordelijkheid te wijzen, dat zijn lijnhuurders overlast veroorzaken en dat zij daartegen disciplinaire maatregelen kunnen nemen, “omdat de telefoonlijn niet wordt gebruikt in overeenstemming met het bepaalde in de algemene voorwaarden.”
Tot nu toe geen reactie …

Kun jij binnen KPN de juiste paden aangeven die ik kan bewandelen om dit schorriemorrie van het net te krijgen?

Groet, Nico.


@NicoG 

Het klopt dat je telefoon niet overgaat, het nummer is geblokkeerd en wordt dus geweigerd en de beller gaat dan direct naar voicemail.

In dit geval kun je niet veel meer doen dan wat je al gedaan hebt, dus het melden van telefonische overlast. Vervolgens is het aan mijn collega's om dit te beoordelen en te handelen naar hun mogelijkheden. 

Ik ben dan ook bang dat ik verder weinig andere opties voor je heb. 


@Rutger_  Dank voor je antwoord. Jij hebt ook geen inzicht op welke manier dit soort oplichters van het net verwijderd kunnen worden?
Dan houdt het hier op. Erg onbevredigend, maar ik denk dat jij ook niet verder komt.


@NicoG Wellicht zou je nog een klacht kunnen indienen bij het ACM

Ik kan mij voorstellen dat het onbevredigend is, maar verder kom ik inderdaad ook niet helaas.