Skip to main content
Beantwoord

Berichtenbox van de Overheid: DigiD-verificatie geeft rood kruis op iPhone

• May 31, 2026
  • 5 reacties
  • 43 keer bekeken

Hm. Mijn iPhone is up to date met de laatste updates, maar mijn Berichtenbox springt bij de DigiD verificatie gelijk naar een rood kruis. DigiD app en Berichtenbox app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, gecheckt of er ergens nog updates nodig waren, maar nee. En toch blijft dit zich voordoen. Online kan ik bij mijn overheid prima inloggen. En ja, ook ik heb een iPhone… zijn er inmiddels weer meer mensen die hier last van hebben, of ben ik momenteel de enige? 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Caro3006

De tip op de DigiD site om op mijn telefoon de datum en tijdsaanduiding op automatisch te zetten, is de truc! Hij doet het nu. Dankjewel ​@Alexandra van KPN  om me daarop te wijzen. Alle andere tips had ik reeds gedaan, deze nog niet een die blijkt de oplossing! 🙏🏼

5 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi en welkom in onze community ​@Caro3006!

Wat onhandig dat de DigiD app het niet wil doen. Ik heb onlangs niet meer signalen gezien hierover. Fijn om te lezen dat 't online in elk geval wel lukt!

DigiD is inderdaad van de overheid, op deze hulppagina hebben ze verschillende tips staan, een stukje naar beneden. Als je daarmee niet verder komt, dan raad ik je aan om contact met ze op te nemen voor hulp bij het oplossen: Contact | DigiD

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 2, 2026

Heb je dit probleem zowel bij wifi verbinding als via mobiele verbinding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2026

Ik heb het even gecheckt, maar helaas: ik heb het inderdaad zowel met wifi als met de mobiele verbinding… 🫤

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 2, 2026

De tip op de DigiD site om op mijn telefoon de datum en tijdsaanduiding op automatisch te zetten, is de truc! Hij doet het nu. Dankjewel ​@Alexandra van KPN  om me daarop te wijzen. Alle andere tips had ik reeds gedaan, deze nog niet een die blijkt de oplossing! 🙏🏼

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Wat goed, super fijn dat je daar alsnog de oplossing gevonden hebt ​@Caro3006! Ik ben blij dat het weer werkt 😁 en ook dankjewel voor het delen, mogelijk zijn andere bezoekers in de community ook geholpen met jouw reactie.