Skip to main content
Beantwoord

Beschermingslimiet aangezet voor reis naar Korea, hoe zet ik dit in het buitenland uit?

• June 6, 2026
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Ik heb voor mijn vakantie in Korea het beschermingslimiet aangezet. Nu zit ik hier en weigert mijn ING app te werken hierdoor. 

Mijn vraag: hoe zet ik het limiet weer uit terwijl ik in het buitenland zit? Ik kan het niet vinden in de app en een smsje sturen kan niet meer want het beschermingslimiet staat aan. 

Ik kom hierdoor niet meer aan mijn bankrekening…

Thanks. 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@BespokeAlex ,

Je zet de limiet zelf weer uit via (bescherming uit naar 1266).

bron: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

Beschermingslimiet geldt alleen voor data, niet voor SMS of bellen. Heb je wel roaming aangezet? Anders gebruikt gewoon een wifi netwerk in de buurt (hotel)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2026

Beschermingslimiet geldt alleen voor data, niet voor SMS of bellen. Heb je wel roaming aangezet? Anders gebruikt gewoon een wifi netwerk in de buurt (hotel)

UPDATE: Mijn vakantie  e-Sim provider gebruikte een VPN voor de verbinding als “veiligheid”. Het werkt weer. Mijn vraag over hoe ik bescherming uitzet zou ik wel nog willen weten want het is nu al een uur geleden dat ik de sms heb verstuurd.

Bedankt voor je antwoord. In dat geval werkt het sms-je niet. Of zit er een verwerkingstijd tussen?

ik sms naar: ‪+31 6 12 00 12 66‬ “BESCHERMING UIT”

Klopt dat?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 6, 2026

ik sms naar: ‪+31 6 12 00 12 66‬ “BESCHERMING UIT”

Klopt dat?

Volgens me alleen 1266 zonder landscode en 1200…, maar deze korte nummer kan door Koreaanse providers geblokkeerd worden, probeer toch uit. Je kan ook een buitenlandsbundel kopen via MijnKPN, is in ieder geval goedkoper dan zonder bescherming 60,50€/24MB

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • June 6, 2026

Hallo ​@BespokeAlex ,

Je zet de limiet zelf weer uit via (bescherming uit naar 1266).

bron: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert.