Skip to main content

ik heb vorig week een mijn abonnement verlengd met een toestel, toestel aangekomen maar mankeerde wat problemen. ik zit dus nog in de 14 dagen ruil/annuleer tijd. ik heb telefonisch contact gehad voor de 10000e keer maar nog steeds geen duidelijk antwoord gehad op mijn vragen omdat elk medewerker iets anders zegt en ik van het kastje naar muurtje gestuurd word, zowel in de winkel als telefonisch klantenservice. conclusie: telefoon teruggestuurd waardoor de abonnement ook volledig geannuleerd wordt en nu moet ik wachten tot het bij KPN binnen is en geannuleerd is

MIJN VRAAG IS: telefoon teruggestuurd zojuist, telefonisch geprobeerd om een nieuwe abonnement te bestellen maar afgewezen door BKR, medewerker zei dat dit komt doordat er een lopende abonnement is en dat ik weer opnieuw met dezelfde gegevens kan bestellen na 24/48 uur wanneer de annulering binnen is bij kpn, KLOPT DIT? 

want ik ben bang dat bkr registratie weer afgewezen word en dat ik zonder telefoon zit of dat ik super lang moet wachten tot ik een bestelling kan plaatsen

 

Dat zal best kloppen. En het zou vast ook nog wel wat langer kunnen duren dan 48 uur. De oplossing is vrij simpel: dat toestel gewoon meteen betalen. Dan heeft u niets met BKR te maken.


hoe bedoel je meteen betalen? ik wil toch een abonnement die ik elk maand moet betalen? volgens mij begrijp je niet zo goed wat het probleem is

nogmaals: ik heb een nieuw toestel met een abbo verlengt, toestel abbo geannuleerd ivm defecte toestel, ik zit nu zonder toestel en de ene kpn medewerker zegt dat ik na 24/48u een bestelling kan plaatsen en dat dan de bkr weer op groen staat want voor nu sta ik op rood (medewerker zegt dat dit komt doordat de abbo nog loopt) , als ik een toestel zou willen betalen in 1 keer dan weet ik dat zelf ook wel om niet voor een abbo te kiezen. ik was vorig week gewoon goedgekeurd door bkr en kreeg mijn nieuwe toestel MAAR ik kreeg een defecte dus TERUGGESTUURD en die word nu GEANNULEERD 

het is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel frustrerend om een verhaal 10 keer te doen en 10 keer een ander antwoord te krijgen, kan er niet iemand contact met me opnemen die van alles weet en/of zeker is van zijn zaak en goede informatie kan geven 


hoe bedoel je meteen betalen? ik wil toch een abonnement die ik elk maand moet betalen?

Het abonnement is voor de verbinding.

Daarnaast sluit u een lening af als als u het toestel niet in 1 keer wilt betalen. Maar dan krijgt u dus met BKR te maken, als het te lenen bedrag boven de 250 euro uit komt.

Door het toestel wel in 1 keer te betalen heeft u niets met BKR te maken.


Eigenlijk had het toestel gewoon terug gestuurd moeten worden voor garantie. Daarbij had eigenlijk niet het hele abonnement + lening geannuleerd moeten worden…

Ik snap wel dat u dat gedaan heeft. Had ik zelf ook gedaan misschien. Maar het gaat wel ff duren zo. Maar goed. Als u het toestel terug gestuurd had voor garantie had u ook wel een paar weken verder geweest voordat u deze weer terug had gehad.


wat is nu t antwoord op mijn vraag dan want ik weet zelf toch ook wel wat een lening inhoud en hoe een bkr registratie gaat? ik wil geen toestel los betalen, ik wil gewoon opnieuw een abbo net als vorig week die gelukt is. het gaat mij erom dat ik een abonnement + toestel vorig week heb besteld en GOEDGEKEURD ben door bkr, dus een toestel kreeg. nu die geannuleerd is ben ik bang dat het nu opeens niet goedgekeurd word om een nieuwe te bestellen, dit is dus mijn vraag???? 

 

kpn medewerker zei dat het wel mogelijk is maar ik heb geen vertrouwen meer erin omdat ik elkkkkke keer een ander verhaal hoor.

 


Hoi @iii, welkom op het forum! Als je de telefoon hebt teruggestuurd, dan wordt ook het abonnement geannuleerd. Dat was ook je bedoeling, dus tot zo ver alles in orde. De annulering doen we alleen pas op het moment dat het toestel ook weer bij ons binnen is gekomen en verwerkt. Dat kan een paar dagen duren nadat je hem opgestuurd hebt. Zodra de annulering is verwerkt krijg je daar per e-mail een bevestiging van. Dan wordt ook de BKR-registratie van die toestellening verwijderd en kun je weer opnieuw bestellen.