Skip to main content

Op 29 januari jl. een abonnement verlengd met bestelling van een nieuwe iPhone 13 welke de volgende dag geleverd zou worden. Ondanks dat we thuis waren kon PostNL het pakket niet afleveren en werd het naar het dichtstbijzijnde service punt gebracht (aan de overkant van de straat). Het pakketje is daar echter nooit aangekomen. Na diverse telefoontjes is er uiteindelijk op 3 februari een onderzoek gestart en zou er na een week een nieuw toestel geleverd worden (bevestiging per mail ontvangen), maar KPN komt hierin zijn belofte niet na. Op 10 februari is er een nieuw onderzoek gestart wat maximaal 7 werkdagen gaat duren…. Dit toestel gaat natuurlijk nooit meer boven water komen, maar KPN laat hun klanten hiervan de dupe zijn! Bijna 3 weken later heb ik nog geen telefoon - KPN los dit snel en netjes op voor je klanten! 
 

Gezien het veelvuldig aantal soortgelijke meldingen van vermiste dan wel open gemaakte pakketjes, heeft KPN een serieus probleem met zijn transporteur PostNL. KPN  er is werk aan de winkel om dit structurele probleem op te lossen!

@MrmVog Welkom op het forum. 

Wat vervelend om te lezen dat nog steeds geen toestel hebt ontvangen. 

Ik kan een postonderzoek niet versnellen, maar ik controleer graag of er iets is dat ik wel voor je kan betekenen.

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Handelswijze voldoet niet aan de consumentenbeschermingswet, het voldoen ook niet aan de eigen voorwaarden van bestellen bij KPN:

Uit de voorwaarden van levering van KPN: https://www.kpn.com/algemeen/bestelvoorwaarden.htm

Contract kosteloos ontbinden

Heb je telefonisch of via internet een overeenkomst gesloten met KPN? Dan mag je deze overeenkomst binnen 14 kalenderdagen nadat KPN de overeenkomst heeft bevestigd, kosteloos en zonder opgaaf van redenen ontbinden. Als er bij de overeenkomst een product wordt (mee)geleverd (bijvoorbeeld een telefoon), dan gaan de 14 kalenderdagen in nadat het product is geleverd. Na ontbinden heeft u 14 dagen om het product te retourneren.

Als je gebruikmaakt van het ontbindingsrecht, dan moet KPN binnen 14 dagen, na ontvangst van het toestel of het annuleren van de overeenkomst bij Sim only, het (aan)betaalde bedrag terugbetalen. Jij betaalt de kosten voor het terugsturen van je telefoon. 

Leveringstermijn

Het product moet volgens de wet Koop op afstand uiterlijk 14 dagen na de bestelling bij de klant geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kun je de koop onmiddellijk ongedaan maken, ook al zijn de 14 dagen dan al voorbij. KPN moet het betaalde bedrag dan binnen 14 dagen terugbetalen. 

 

Doorlooptijd tot een nieuwe telefoon/geld terug kan dus nooit langer dan 28 dagen worden.

Beste customer support medewerker @Rutger_ : wachttijd op postonderzoek, die is voor KPN, niet voor de consument.