Skip to main content

Hoi hoi! 
 

Begin vorige week is er een onderzoek gestart naar mijn zoekgeraakte bestelling. De bestelling zou bij mij zijn afgeleverd, echter was ik zelf niet thuis. De bezorger heeft dus sowieso de ID-controle niet kunnen uitvoeren. Toen ik op werk de melding ‘bezorgd’ kreeg was ik echter alleen maar blij, dat ik het toestel ondanks dat ik er niet was alsnog bezorgd zou zijn. Helaas - bij thuiskomst - bleek dit niet het geval. 
 

Enfin, ik zou nog wat van KPN vernemen.. echter is dit tot op heden niet gebeurd. Ik heb al doorgegeven dat mijn oude toestel stuk is, dus dat ik telefonisch niet bereikbaar ben. Wellicht hebben jullie geprobeerd te bellen? 
 

Tevens begreep ik van mijn huisgenoot dat er vorige week vrijdag rond 19:00 iemand van PostNL voor de deur stond nav dit onderzoek (zelf was ik niet thuis). Ik ben echter nooit op de hoogte gebracht hiervan en heb hier verder ook niks meer van gehoord. Klopt dit überhaupt wel? De man kwam erg intimiderend over begreep ik van mijn huisgenoot (alhoewel dit wellicht erg subjectief kan zijn natuurlijk). 
 

Ik hoop dat iemand hier mij meer duidelijkheid kan verschaffen. Ik heb vandaag getracht te bellen met KPN, maar na een half uur in de wacht heb ik zelf de verbinding verbroken.. 

 

Groetjes :)) 

 

edit: ik lees nu op meerdere fora dat de bezorgers van PostNL aangesproken worden door hun leidinggevende indien er iets kwijtraakt oid en de bezorgers vervolgens zelf bij klanten langsgaan (op eigen initiatief) om verhaal te halen. Dit lijkt mij absoluut niet een juiste werkwijze? Ik kan me nu ook beter vinden in het feit dat mijn huisgenoot de bezorger erg intimiderend vond én ik snap nu ook waarom ik geen mail of telefoontje heb gehad met de mededeling dat er iemand langs zou komen / is geweest. 
Nu snap ik dat jullie PostNL niet zijn, dus ik zal deze klacht natuurlijk richting hen wenden. Wilde jullie echter wel op de hoogte stellen, dit lijkt mij absoluut geen prettige samenwerking. 
 

 

Hallo @SensemillaSaint, bedankt voor jouw bericht!

Wat ontzettend jammer dat het nu onbekend is waar jouw bestelling is. Ik zie dat er inderdaad al een onderzoek gestart is en dat deze nog loopt. We houden je sowieso per e-mail op de hoogte van het onderzoek! Heb je in de tussentijd wel een toestel die je kunt lenen oid?
 

Tevens begreep ik van mijn huisgenoot dat er vorige week vrijdag rond 19:00 iemand van PostNL voor de deur stond nav dit onderzoek (zelf was ik niet thuis). Ik ben echter nooit op de hoogte gebracht hiervan en heb hier verder ook niks meer van gehoord. Klopt dit überhaupt wel? De man kwam erg intimiderend over begreep ik van mijn huisgenoot (alhoewel dit wellicht erg subjectief kan zijn natuurlijk). 

 

Nee, dit klopt niet en dit hoort zeker niet zo te gaan, in ieder geval niet vanuit een opgestart onderzoek vanuit KPN. 
 

edit: ik lees nu op meerdere fora dat de bezorgers van PostNL aangesproken worden door hun leidinggevende indien er iets kwijtraakt oid en de bezorgers vervolgens zelf bij klanten langsgaan (op eigen initiatief) om verhaal te halen. Dit lijkt mij absoluut niet een juiste werkwijze? Ik kan me nu ook beter vinden in het feit dat mijn huisgenoot de bezorger erg intimiderend vond én ik snap nu ook waarom ik geen mail of telefoontje heb gehad met de mededeling dat er iemand langs zou komen / is geweest. 
Nu snap ik dat jullie PostNL niet zijn, dus ik zal deze klacht natuurlijk richting hen wenden. Wilde jullie echter wel op de hoogte stellen, dit lijkt mij absoluut geen prettige samenwerking. 

Ik vind dit echt bizar om te lezen! Ik geef je topic/ bericht ook intern als signaal door. Ik hoop van harte dat het geen herkenbaar signaal is. Bedankt voor de genomen moeite om dit door te geven!


Hallo @SensemillaSaint, bedankt voor jouw bericht!

Wat ontzettend jammer dat het nu onbekend is waar jouw bestelling is. Ik zie dat er inderdaad al een onderzoek gestart is en dat deze nog loopt. We houden je sowieso per e-mail op de hoogte van het onderzoek! Heb je in de tussentijd wel een toestel die je kunt lenen oid?
 

Tevens begreep ik van mijn huisgenoot dat er vorige week vrijdag rond 19:00 iemand van PostNL voor de deur stond nav dit onderzoek (zelf was ik niet thuis). Ik ben echter nooit op de hoogte gebracht hiervan en heb hier verder ook niks meer van gehoord. Klopt dit überhaupt wel? De man kwam erg intimiderend over begreep ik van mijn huisgenoot (alhoewel dit wellicht erg subjectief kan zijn natuurlijk). 

 

Nee, dit klopt niet en dit hoort zeker niet zo te gaan, in ieder geval niet vanuit een opgestart onderzoek vanuit KPN. 
 

edit: ik lees nu op meerdere fora dat de bezorgers van PostNL aangesproken worden door hun leidinggevende indien er iets kwijtraakt oid en de bezorgers vervolgens zelf bij klanten langsgaan (op eigen initiatief) om verhaal te halen. Dit lijkt mij absoluut niet een juiste werkwijze? Ik kan me nu ook beter vinden in het feit dat mijn huisgenoot de bezorger erg intimiderend vond én ik snap nu ook waarom ik geen mail of telefoontje heb gehad met de mededeling dat er iemand langs zou komen / is geweest. 
Nu snap ik dat jullie PostNL niet zijn, dus ik zal deze klacht natuurlijk richting hen wenden. Wilde jullie echter wel op de hoogte stellen, dit lijkt mij absoluut geen prettige samenwerking. 

Ik vind dit echt bizar om te lezen! Ik geef je topic/ bericht ook intern als signaal door. Ik hoop van harte dat het geen herkenbaar signaal is. Bedankt voor de genomen moeite om dit door te geven!

 

 

Hi hoi! 
 

Bedankt voor je antwoord 🙂. Ik had nog een vraag. In de eerste mail, nadat het onderzoek was gestart. Werd aangegeven dat ik een formulier zou ontvangen. Ik heb dit formulier echter nooit ontvangen of aan jullie retour gestuurd dus. Wanneer komt deze? 
 

Tevens heb ik per mail, behalve de “we zijn er nog mee bezig” mails, niks meer mogen vernemen.

 


Ik zal de status voor je opvragen, @SensemillaSaint en hoe het precies zit met het aangifteformulier. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het weten!


Ik zal de status voor je opvragen, @SensemillaSaint en hoe het precies zit met het aangifteformulier. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het weten!

Hey hallo. Thanks! Heb je wellicht al iets vernomen? Niet jouw schuld natuurlijk, maar we zijn alweer zeker anderhalve maand verder. 


Volgens een notitie van mijn collega is er begin november al contact geweest, is er aangegeven dat het onderzoek afgerond is: de bestelling is afgeleverd, er is voor de bestelling getekend en is je geadviseerd om een aangifte bij de politie te doen. 
Deze terugkoppeling is gegeven op basis van een klacht die je eind oktober hebt ingediend.


Volgens een notitie van mijn collega is er begin november al contact geweest, is er aangegeven dat het onderzoek afgerond is: de bestelling is afgeleverd, er is voor de bestelling getekend en is je geadviseerd om een aangifte bij de politie te doen. 
Deze terugkoppeling is gegeven op basis van een klacht die je eind oktober hebt ingediend.

Thanks voor de terugkoppeling! Ik vind dit een vreemde zaak.  Ik zit met het volgende; 

  • Op basis waarvan wordt dit gezegd? De reden dat ik een onderzoek heb gestart is omdat er inderdaad getekend, echter niet door mij en ik heb tevens niks ontvangen. Het is vreemd dat de uitslag van het onderzoek vervolgens aangeeft dat ik heb getekend en het heb ontvangen, terwijl dat dus de hele reden voor het onderzoek is.. 
  • Daarnaast zou ik dat aangifteformulier (zoals jij het noemt) van jullie krijgen, echter heb ik deze nooit ontvangen. Volgens de mail wordt het onderzoek na ontvangst van het getekende formulier gestart. Ik neem aan dat er in het systeem staat dat ik dit formulier nooit heb geretourneerd aan jullie. Hoe kan het onderzoek dan alsnog gestart zijn? Wat staat er überhaupt in dat formulier? 

Ik vind het geen enkel probleem om aangifte te doen, echter lijkt me dat vreemd als het onderzoek niet eens fatsoenlijk gedaan is. Ik ben hier al bijna 2 maanden over in contact met KPN. Telkens wordt er gezegd dat ik nog even moet wachten, vervolgens (terwijl er in de tussentijd niks is veranderd) wordt de zaak afgedaan met “je hebt het ontvangen, joe!”. 
 

Ik snap dat jullie een mega bedrijf zijn en het jullie waarschijnlijk niks interesseert hoeveel stress en narigheid ik hieraan overhoud, maar ik hoop toch dat er iets van empathie te vinden is en hier goed naar gekeken kan worden. 
 

Bedankt voor het lezen! 


Het onderzoek vragen wij, als verzender, aan bij PostNL en zij voeren het uit. Als het nodig is, sturen zij ook vereiste formulieren: als dat nodig is. PostNL heeft ons de terugkoppeling gegeven dat het onderzoek is afgerond: de bestelling is afgeleverd en er is getekend voor ontvangst.

Ik zal bij deze nogmaals aandacht vragen voor jouw situatie.
Los daarvan: jij hebt hier toch al telefonisch een terugkoppeling over gehad, begin november? 


Hi Shyrin,

 

Excuus voor mijn vertraagde reactie. Door mijn tinnitus en alle onderzoeken was ik de afgelopen periode enigszins afwezig. De stress van deze casus werd mij te veel om erbij te hebben. 

Duidelijk.. is daar nog iets uitgekomen? Fijn dat je opnieuw aandacht wilt vragen voor de situatie.. Ik heb inderdaad meerdere malen telefonisch contact met jullie gehad, met meerdere afdelingen. Als laatste is er door jullie een voicemail ingesproken op mijn werknummer, helaas weet ik de pincode van deze voicemail niet meer en ben ik er nog niet aan toegekomen deze op te vragen bij Vodafone. 
 

Wat raad jij mij aan om nu te doen..? Jij hebt extra aandacht gevraagd, als daar niks uit komt wat kan ik dan het beste doen. Ik ben echt radeloos door de situatie.. 


https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/aankoop-niet-geleverd
 

het is aan de verkoper, in dit geval KPN om aan te tonen dat het product is afgeleverd.

Dat  betekent dat de bewijslast of de handtekening voor ontvangst van de koper is, ook bij KPN ligt.

Aangifte doen is dan ook niet het werk van de koper (tenzij je aangifte doet tegen KPN omdat ze de wettelijke verplichting over levering niet nakomen natuurlijk).

De levering hoort geannuleerd te worden, of herleverd.

Anders het klachtentraject in bij KPN en waarschijnlijk ACM.

 


Hi Shyrin,

Excuus voor mijn vertraagde reactie. Door mijn tinnitus en alle onderzoeken was ik de afgelopen periode enigszins afwezig. De stress van deze casus werd mij te veel om erbij te hebben. 
Duidelijk.. is daar nog iets uitgekomen? Fijn dat je opnieuw aandacht wilt vragen voor de situatie..


Mega vervelend dat deze situatie zoveel stress oplevert. Het duurt ook langer dan, ook voor ons, gewenst is: excuses hiervoor.

Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen, ik heb een reminder gestuurd. Laten we dat nog afwachten en als daar niets uitkomt, dan dien ik een nieuwe klacht namens jou in. 


Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen en overleg gehad met een collega van de afdeling Klantenreacties. Ik heb je een PB gestuurd.