Skip to main content

Beste,

ik heb mijn achterstand van mijn mobiele aansluiting betaald en zou binnen 2 uur worden aangesloten echter tot nu toe ben ik niet aangesloten. Ik had een achterstand van € 308,30 omdat ik 12 weken in het ziekenhuis heb gelegen vanwege COVID-19. Hierdoor heb ik het aantal mails etc niet kunnen lezen, heb gebeld om een betalingsregeling te treffen echter was dit niet mogelijk. Heb nu dus het bedrag overgemaakt en zou dus binnen 2 uur worden aangesloten.

graag uw reactie!

mvg.

 

mijn gegevens

***

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Hallo @H.A.L, welkom op het forum!  Wat een nare situatie 😞 Fijn dat je hebt kunnen betalen. De vraag is dan even hoe je dit gedaan hebt. Als je dit met iDeal hebt gedaan via kpn.com/ikbetaalnu dan wordt je binnen 2 uur inderdaad weer aangesloten. Dit omdat we op deze manier gelijk weten dat de betaling eraan komt. Als je op andere manier betaald hebt dan weten we dit niet. In dat geval moet het bedrag eerst bij ons op de bank binnen zijn gekomen voor we je weer aansluiten. En dan kan het een paar dagen duren.


Beste Erik,

ik ben nog steeds niet aangesloten, heb ivm mijn omstandigheid mijn telefoon nodig, en ook bereikbaar. kan ik het betalingsbewijs naar jullie toemailen zodat ik kan aantonen dat ik betaald heb?

 

mvg


Hoi @H.A.L, hoe heb je betaald? Heb je de openstaande facturen overgemaakt via: kpn.com/ikbetaalnu? Alleen dan kunnen we je aansluiting binnen 2 uren deblokkeren.
Als je geblokkeerd bent, kan je door je openstaande factuur te betalen weer gebruik maken van je KPN diensten. Vul je gegevens in en betaal via iDEAL. Met de MijnKPN app of in MijnKPN kun je zien of de betaling verwerkt is.

Als je via bovenstaande betaalmethode gebruik hebt gemaakt, maar je mobiele aansluiting is nog steeds niet actief laat het ons dan weten!


Beste nadia , 

ik zou gister rond 16 uur worden aangesloten echter vanmorgen ben ik dus nog steeds geblokkeerd.

 

mvg


Hoi @H.A.L, hoe heb je betaald? Heb je de openstaande facturen overgemaakt via: kpn.com/ikbetaalnu? Alleen dan kunnen we je aansluiting binnen 2 uren deblokkeren.

Zou je een antwoord willen geven op deze vraag en heb je al in Mijn KPN bekeken of jouw betaling al verwerkt is?

 


Hoi Nadia,

Deze heb ik donderdag betaald zoals omschreven, zou eerst binnen 2 uur worden aangesloten, inmiddels klantenservice gebeld ennhun zeiden vrijdag rond 16 uur. Echter ik ben nog steeds afgesloten. Ik heb mijn mobiel nodig en bereikbaarheid. Heb 12 weken in ziekenhuis gelegen vanwege covid-19, vandaar dat er geen communicatie mogelijk was.

 

Ik hoor graag van u.

 

Mvg


Bedoel je met ‘zoals omschreven’ dat je het bedrag handmatig over hebt gemaakt en niet via iDeal hebt betaald? Dit is ons nog steeds niet duidelijk, waardoor we nog steeds niet weten hoe de vork hier precies in de steel steekt.

We begrijpen dat je donderdag hebt betaald en ook dat je een hele nare ervaring achter de rug hebt met Covid-19 en je ziekenhuisopname. Ik hoop dan ook dat je inmiddels weer in (redelijk) goede gezondheid verkeert!

Het is voor ons echter wel van belang om te weten of je via iDeal/onze website of app hebt betaald, of dat ze je de gewone app of website van je bank een overboeking hebt gedaan. Je betaling is nog niet terug te zien, dus ik heb het vermoeden dat je dit handmatig over hebt gemaakt. In dat geval, kan het tot maximaal 5 werkdagen duren voordat je weer aangesloten wordt, omdat de betaling dan eerst verwerkt moet zijn in ons facturatiesysteem. Dit valt niet te bespoedigen, het systeem is volledig geautomatiseerd. Als je kiest om te betalen via iDeal, hoor je wel binnen 2 uur aangesloten te worden, aangezien er dan via een andere weg een seintje naar het betalingssysteem wordt gestuurd dat het openstaande bedrag onderweg is.

Mocht je wel via iDeal hebben betaald, dan gaat er iets mis en moeten we dat verder uitzoeken. Dat kan alleen de afdeling Collections, die tijdens kantooruren bereikbaar is via 0800 - 0402.


Besta Maya, ik heb via de ideal link betaald, is ook afgeschreven van mijn rekening echter vab kpn geen bevestiging etc. Ik wil toch heel graag aangesloten worden.

Mvg


@H.A.L de betaling is nog niet bij ons in de systemen verwerkt.. Ik snap dat je graag weer bereikbaar wil zijn na zo'n tijd, maar wat wij hierin kunnen is ook niet altijd de oplossing helaas. Staan de facturen in MijnKPN al op betaald nu? Ik wil aanraden om morgenvroeg even te bellen via 1200 (ook bereikbaar bij een blokkade) of met een ander toestel naar 0800-0402 zodat je doorverbonden kan worden met de afdeling Collections. Zij hebben meer inzicht in de betalingen en kunnen waarschijnlijk achterhalen waar het fout gaat en dit hopelijk herstellen. 


Beste,

ik ben er nu wel helemaal klaar, dat de klantenservice ( lees: 0800-0402) vanuit huis werkt vanwege coronakan ik begrijpen maar dat je meer dan 30 min moet wachten, is wel heel slecht!!!!! vanmorgen tot 2x toegebeld, en moest ik ff contact opnemen met mijn bank, NOGMAALS het bedrag van 308,30€ is bij mij afgelopen donderdag afgeschreven, en ik heb betaald middels een ideeal link. ik dus terug gebeld en daar sta je dan meer dan 30 min in de wacht vervolgens een medewerker gesproken deze wederom mij in de wacht gezet (lees 15 min) omdat deze contact ging leggen met afd collections…………., een afdeling die dus bepaald…...(kom ik er nu dus achter). RESULTAAT: nog niet aangesloten en wederom de 5e dag geen telefoon, ……...anders een andere provider zoeken….zeg het maar KPN!



Goedenavond @H.A.L , helaas hebben wij geen invloed op de heraansluiting.  Ik zie dat je inderdaad al een paar collega's gesproken hebt vandaag. Het is ons niet duidelijk waar het precies misgegaan is. 

Bij een mislukte iDeal betaling wordt het bedrag binnen een aantal dagen teruggestort. Als het nu nog niet verwerkt is vermoed ik dat dat het geval is. 
Bij een dubbele betaling aan ons wordt het teveel betaalde bedrag ook door ons teruggestort. Dit duurt uiterlijk een week.

De snelste manier om weer aangesloten te worden is door nogmaals via iDeal te betalen, ik begrijp dat mijn collega's daar vandaag nog een link voor hebben gestuurd.

Je kunt ook wachten tot het geld retour is maar dat zal waarschijnlijk langer duren.

Ik snap dat dit niet de antwoorden zijn waarop je zat te wachten maar helaas zijn dit eigenlijk de enige twee opties.


Beste Kpn,

 

dan is mijn keuze heeeeel snel gemaakt, ik ga NIET nog een keer betalen een bedrag van 308,30€. 

Veel organisaties en bedrijven zijn coulant betreft mijn situatie ( covid -19), echter KPN valt hier dus buiten. Ik kan er mee leven dat ik in 1ste instantie NIET het factuur in termijnen kan betalen, maar ik heb betaald……… het gehele bedrag!, nu is het mijn woord tegen die van de KPN, ik kan op paier aantonen dat het van mijn rekening is afgeschreven, KPN kan alleen in woorden en geschrift hun antwoorden geven zonder enige coulantie.

Dus slechte service, slechte bereikbaarheid en kan niet tot een fatsoenlijke oplossing komen. Ik ben er dus totaal klaar mee!

 


Beste Kpn,

 

dan is mijn keuze heeeeel snel gemaakt, ik ga NIET nog een keer betalen een bedrag van 308,30€. 

Veel organisaties en bedrijven zijn coulant betreft mijn situatie ( covid -19), echter KPN valt hier dus buiten. Ik kan er mee leven dat ik in 1ste instantie NIET het factuur in termijnen kan betalen, maar ik heb betaald……… het gehele bedrag!, nu is het mijn woord tegen die van de KPN, ik kan op paier aantonen dat het van mijn rekening is afgeschreven, KPN kan alleen in woorden en geschrift hun antwoorden geven zonder enige coulantie.

Dus slechte service, slechte bereikbaarheid en kan niet tot een fatsoenlijke oplossing komen. Ik ben er dus totaal klaar mee!

 

echt SCHANDALIG hoe kpn hiermee omgaat,ben je al inmiddels ergens anders aangesloten?