Skip to main content

Morgen word mijn telefoon geleverd, maar ik wil graag de 0 euro betalen met een andere pinpas kan dat?

De pas met het rekeningnummer wat opgegeven is kan ik uiteraard wel tonen, maar deze word alleen gebruikt voor de automatische afschrijvingen vandaar dat ik de pincode hier niet meer van weet.

Ik hoop dat het allemaal geen probleem is.

 

Gr Daisy 

Hoi @Daisy Kerver , ik ben bang dat het wel een probleem gaat opleveren.

Het pinnen van 1 cent is ter verificatie dat het juiste bankrekeningnummer opgegeven is voor de maandelijkse afschrijvingen.


Hoi @Daisy Kerver 
Je kunt bij de bank een nieuwe pincode aanvragen.
 


Dat word dus geen telefoon. De koerier zal hem weer meenemen en het abonnement zal waarschijnlijk geannuleerd worden.


Als ik contactloos kan betalen is het geen probleem, maar de medewerkers van kpn weet niet of dit kan. En anders gaat die ind retour en kan ik binnen 24 uur een nieuwe leverings afspraak maken.

Ik kreeg dit net te horen van een medewerker van kpn

 


 

 


Hallo @Daisy Kerver ,

Ik hoop voor jou dat je die 1 cent kunt betalen zonder pincode. Want tegenwoordig kun je bijna overal kleine bedragen betalen door alleen het bankpasje op het apparaat te leggen. Dus waarom niet bij een koerier? 
 

Je bent dus afhankelijk van wat de koerier voor apparaat meeneemt. Benieuwd of het lukt! Ik vermoed van wel. 
 

De koerier maakt waarschijnlijk nog wel een foto van jouw pinpas en id-kaart. 

Vooraf laat KPN het volgende weten:


 


Ik zou het logisch vinden als contactloos betalen niet zou kunnen. Die 1 cent pinnen is ter verificatie of u echt de eigenaar bent van de pinpas en bijbehorende rekening. Dit is ter voorkoming van fraude. Dat u daarbij ook een pincode weet lijkt me een belangrijk aspect.

En contactloos betalen kan tot 50 euro lees ik op internet. De volledige waarde van dat abonnement + toestel is natuurlijk veel meer dan 50 euro. Ook om deze reden lijkt het me logisch dat er een betaalterminal gebruikt word die geen contactloos betalen ondersteund.


Ik zou het logisch vinden als contactloos betalen niet zou kunnen.

Tsjaaa @Nick83 ,

Het is even afwachten, het gaat hier om een transactie van 1 cent en dan zou het systeemtechnisch contactloos moeten kunnen. 

Maar @Daisy Kerver is hier nu sterk afhankelijk van de koerier. Wat voor apparaat heeft die koerier bij zich? En hoe gaat de koerier ermee om?

De instructie "pinnen bij aflevering toestel" is jaren terug beschreven, toen contactloos betalen helemaal nog niet bestond. Er staat niet in de instructie dat er een pincode van vier cijfers moet worden ingetoetst. Er staat in de instructie dat er 1 cent aan de koerier betaald moet worden via een mobiel pinapparaat. Tegenwoordig bieden vrijwel alle (mobiele) pinapparaten de optie aan van contactloos betalen bij kleine bedragen.   

We horen later vandaag vast wel van @Daisy Kerver of het is gelukt. 

 

Ik heb me druk gemaakt voor niets:grin:  ik kon gewoon contactloos betalen en heb de telefoon in huis.


*Admin: quote antwoord topicstarter toegevoegd


Jullie horen het vanmiddag :joy:


Jullie horen het vanmiddag :joy:

Ja, ik ben heel benieuwd 👍


Ik heb me druk gemaakt voor niets:grin:  ik kon gewoon contactloos betalen en heb de telefoon in huis.


Ha fijn @Daisy Kerver ! :thumbsup_tone4: ,

Dan was mijn vermoeden gelukkig toch juist. 

Veel plezier met jouw telefoon. :ok_hand_tone4:


Goed nieuws. Veel plezier met je nieuwe telefoon.

Ik zou wel die pincode gaan regelen, want op een bepaald moment (ongeacht het bedrag) gaat ook contactloos betalen vragen om de pincode.


Ik zou wel die pincode gaan regelen, want op een bepaald moment (ongeacht het bedrag) gaat ook contactloos betalen vragen om de pincode.

Ik vraag mij dat af. Want het contactloos betalen (tot 50 euro) is juist bedacht om tijd te winnen bij bv kassa's van winkels door het niet meer nodig zijn van de pincode. 

Je kunt tegenwoordig natuurlijk ook al met je iPhone contactloos betalen. 


Nee @Noordzee ook als je beneden die 50 euro blijft, zal je af en toe om de pincode gevraagd worden. Dit om misbruik te voorkomen. Bedragen boven de 50 euro kan wel contactloos, maar dan moet je altijd ‘bevestigen’ met je pincode.


---

Je kunt tegenwoordig natuurlijk ook al met je iPhone contactloos betalen. 

@Noordzee Maar ook met Android-mobieltjes. Ik betaalde al contactloos met mijn Android toen het installatieproces nog ingewikkeld en taai was. Gelukkig is dat nu véél beter en gemakkelijker geworden.


Ik heb me druk gemaakt voor niets:grin:  ik kon gewoon contactloos betalen en heb de telefoon in huis.

@Daisy Kerver Het verbaast mij niks dat je contactloos kon betalen. Contactloos betalen is immers “gewoon” een pinbetaling:

Toen ik jaren geleden voor mijn nieuwe abo 1 cent moest betalen, moest ik ook pinnen. En als je ergens kunt pinnen, kan dat ook contactloos


Ik had hetzelfde issue. Bij mijn koerier kon ik niet contactloos betalen. Gevolg was dat de bestelling is geannuleerd en ik zelf maar contact moest gaan opnemen met mijn ‘oude’ provider waar het abonnement al via de overstapservice door KPN was opgezegd. 

Een alternatief of oplossing wordt door KPN niet geboden. De klantgerichtheid is bij KPN zeer ver te zoeken.