Skip to main content

Twee maanden voor einde contract , schriftelijk aangegeven dat er in de toekomst geen gebruik wordt gemaakt van de diensten van KPN. M.A.W  contract eindigt van rechtswege.

Vreemd is dat na de beëindiging van de overeenkomst alsnog  8 dagen later een een automatische incasso wordt gedaan op de bankrekening. Gezien er geen contractuele verplichtingen meer zijn is deze automatische incasso door mij gestorneerd. 

Het is van de zotte dat na beeindiging alsnog een hele periode moet worden betaald , en vervolgens moet worden gewacht op de eind nota.  waarbij je moet afwachten wanneer je het onrechtmatige toegeëigende geld terug gaat krijgen 

Waarom kan er niet zoals bij alle normale bedrijven gewoon een eind nota worden verstuurd met daarin de correcte nota. 

Nu een herinnering ontvangen , waar wordt aangegeven bij niet op tijd betalen de nota met 20 euro verhoogd wordt. 

Waarom is dat,  waarom kan er geen eind nota worden gestuurd ? .  boekhoud systeem er niet op ingericht  te stom ? te weinig personeel op Backoffice ? .

Welkom bij ons op het forum @klant 20164897xxx, ik begrijp dat je jouw abonnement voor de einddatum hebt opgezegd en er nog voor moest betalen. Per wanneer eindigt het contract precies, en over welke periode gaan de facturen die je beschrijft? Als er een opzegging wordt gedaan blijft het abonnement tot die datum actief en als een factuur voor die datum uitkomt kan het zijn dat er nog abonnementskosten voor de periode na de opzegdatum worden betaald. In dat geval komt er een maand later nog een laatste slotfactuur, waarop de abonnementskosten na de opzegdatum aan je worden terugbetaald. Of dat in jouw geval ook zo is weet ik nog niet, ik weet de data nog niet en ik heb nog geen gegevens van je. Als je jouw forumprofiel volledig invult, met aanvullend de laatste 3 cijfers van je IBAN bij "Persoonlijke opmerkingen”, kan ik er een blik voor je op werpen.


Geachte heer Jasper.

Het Abonnement is volledig uitgediend tot einde overeenkomst. 

Aan KPN is twee maanden van te voren aangegeven dat het lopende contract na de verval datum niet stilzwijgend wordt verlengd , maar van rechtswege beëindigt wordt.  De Factuur welke gestuurd is betrof duidelijk voor de periode na de beëindiging, 

Op welke gronden denkt KPN zich via een automatische incasso zich geld toe te eigen over een periode waarin het contract al is beëindigt. 

Nog brutaler is de herinnering dat er voor de datum van 1 april  als nog de onverschuldigde maand termijn dient te worden voldaan . Zo voorkomt u een 2e herinnering waarvoor 20 euro in rekening wordt gebracht op de volgende factuur.

Ik ben hier niet van gediend , en zal dus ook hier geen gehoor aangeven. 

Ik heb geen behoefte om mee te werken aan het ‘chartaal geld’ van deze organisatie.

En wacht rustig de ontwikkelingen af uit dit geautomatiseerd systeem.

 

Vriendelijke groet

R van Swol 

 


Die herinneringen worden automatisch gestuurd op het moment dat een factuur niet is voldaan, dat is geen handmatige handeling. Je hebt nog geen gegevens op je forumprofiel ingevuld zo te zien, daardoor kan ik er nog niets over zien en niets inhoudelijks over zeggen. Als je wilt dat ik er een blik op werp kan je de gevraagde gegevens daar alsnog invullen en een seintje geven dat je dat hebt gedaan.