Skip to main content
Beantwoord

Betaling ter verificatie voor e-sim lukt niet

• July 22, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Ik betaal zowel telefoon en abonnement voor mezelf als voor mijn dochter. Nu heeft dochter een nieuwe telefoon en wil ze haar eSIM overzetten. Maar dat gaat niet omdat er een 0,1 cent verificatie wordt gevraagd. De betaling wordt direct in haar bank app geopend, maar dat neemt KPN niet aan omdat het abonnement op mijn bankrekening gekoppeld staat. Met geen mogelijkheid kan ik bijv. een qr code scannen om zelf vanaf mijn apparaat mijn bank app te openen en te bepalen. Hoe kan dit worden opgelost. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Hhvdww 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je nu samen met je dochter en haar nieuwe smartphone, langs een KPN Winkel bij jullie in de buurt langsgaan, daar kan direct een nieuwe eSIM voor haar geregeld worden.

De eSIM wordt dan direct geactiveerd op haar nieuwe smartphone, zodat ze al bellend de winkel verlaat.

Als het abonnement op jouw naam staat als vader, neem dan wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Hhvdww 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je nu samen met je dochter en haar nieuwe smartphone, langs een KPN Winkel bij jullie in de buurt langsgaan, daar kan direct een nieuwe eSIM voor haar geregeld worden.

De eSIM wordt dan direct geactiveerd op haar nieuwe smartphone, zodat ze al bellend de winkel verlaat.

Als het abonnement op jouw naam staat als vader, neem dan wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Hhvdww, welkom bij onze community.

Ga samen met je dochter langs een KPN winkel om dit in orde te maken, eventueel kan de tenaamstelling ook worden aangepast. 

Vergeet, zoals al aangegeven, niet om een geldig ID-bewijs mee te nemen.

Laat je ons nog weten of het zo lukt?Â