Skip to main content

Goeden dag,

ik was klant bij Telfort, mijn abonnement is vorig jaar overgenomen door KPN. Ik heb in sept/okt mijn contract verlengd bij kpn. Het abonnement ging in op 21/01. Voor mijn abonnement van het contract dat nog liep in jan nog betaling afgeschreven voor 18/01 tot 17/02 voor de abonnementskosten, de verbruikskosten van dec was € 0,00

Nu ligt er een rekening klaar die per automatische incasso wordt afgeschreven voor het nieuwe abonnement voor 2 maanden (je betaald vooruit voor het abonnement), maar daarbij ook 22/01 tot 17/02 opgenomen.
Dus ergens gaat het mis, graag zie ik dit opgelost.

@Bi72anca Welkom op het forum. 

Ik controleer graag voor je hoe dit zit! Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je facturen er bij pakken en dit uitzoeken! 


Gedaan ✅ 


@Bi72anca Ik heb de facturen er even voor je bij gepakt en ik kan mij voorstellen dat het er verwarrend uitziet. 

Je nieuwe abonnement is ingegaan op 22-01, dit abonnement is duurder dan het abonnement dat je had. Het gedeelte dat je op de vorige factuur "teveel" betaald hebt is in mindering gebracht onder het kopje "TFT BelBundel 2018 10000/150"

 


Oke snap ik, maar is echt niet duidelijk. Want wat ik dan teveel betaald heb en wat er dan in mindering is gebracht komt in mijn optiek niet overeen. Nieuwe Abo is 53,50  oude 18,23 dat zou dan (min 3 dagen ivm eind en start afwijkende data) zo’n 16 euro te veel hebben betaald maar ik betaal 46 euro voor die maand, volgens mij is 53,50 min 16 37,50…

Kun  je me ook de berekening geven waarom het op deze manier in rekening is gebracht?


@Bi72anca Je betaald maandelijks een bedrag van 53 euro voor je abonnement. De totale factuur is een bedrag van € 83,30. 

De periode van 18-02 t/m 17-03 is een volledige maand, deze kost dus 53 euro. 

Dit betekent dat er voor de periode van 22-01 tot 17-02 nog 30 euro en 30 cent in rekening is gebracht. Dit is naar rato van het aantal dagen inclusief verrekening van de vorige maand. 


De factuur zou wat duidelijker mogen. 
maar dank voor je uitleg ik snap hem nu👍🏼