Skip to main content

hoi, ik heb al jaren kpn mobiel, maar sinds enige tijd heb ik totaal geen mobiel bereik meer thuis, ik moet naar mijn werkamer lopen om normaal met iemand te kunnen praten. ik heb al geprobeerd om met wifi te bellen maar dat werkt ook niet, ga ik mijn huis uit is ontvangst perfect.

het begint nu toch wel langzaam aan een irritatie punt te worden

Hallo @Pieter1966 welk merk en type mobiele telefoon heb je en ondersteunt dat toestel bellen over Volte, Vowifi?

Zo ja, even de instellingen binnen je toestel nalopen.

 

 


Hoi Jan,

 

Dank je voor je antwoord, mijn toestel ondersteunt dat dus zou geen probleem moeten zijn maar slecht bereik blijft


Hoi Jan,

 

Dank je voor je antwoord, mijn toestel ondersteunt dat dus zou geen probleem moeten zijn maar slecht bereik blijft

Hallo @Pieter1966 , dan even met KPN bellen, 0800 0402, zij kunnen de Volte/Vowifi-instellingen controleren en waar nodig aanpassen.

Succes.

 

 


Dag @Pieter1966 Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit meldt. 

Bereik is soms een lastige kwestie en wat mij triggert is je keuze voor ‘sinds enige tijd’. Is er de afgelopen periode wellicht iets verandert in je omgeving, in je huis of heb je een andere telefoon? 

Ik vraag dat om de volgende reden: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Dus hoe dichter je bij een zendmast zit, hoe beter het gaat. Echter, hoe meer obstakels op het pad van het signaal liggen, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Alles wat in de weg staat heeft invloed: bomen, muren, heuvels, bebouwing. Een nieuw en goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar je loopt het risico dat het bereik soms minder is. 

Als er -bij wijze van spreken- een flink bouwproject gaande is tussen jouw huis en de zendmast, kan je dat merken. Er kan ook iets anders aan de hand zijn; een andere telefoon, of wellicht werkzaamheden aan een zendmast in de buurt. Er zijn veel zaken die invloed hebben. Lukt het wel met bellen via wifi trouwens? Want dat is voor slecht bereik binnenshuis hoe dan ook een goed oplossing. 

 


Bij thuiskomst moet ik mijn mobiel via instellingen verbinding laten maken met de router,overal elders niet,automatisch contact