Skip to main content

Ik lees meerdere topics over problemen rondom het afmelden van registratie bij bkr. Zelf heb ik ook contact gehad met kpn klantenservice en zeggen dit niet te kunnen versnellen maar lees bij het bkr toch echt iets heel anders. Ook ik heb de tijd niet en moet het deze week nog geregeld hebben anders kom ik in de problemen met passeren!

 

Hallo @Otje78, welkom. 

Na het volledig aflossen van het toestel credit wacht KPN 30 dagen voordat wij het credit bij het BKR afmelden. Dit omdat klanten binnen 30 dagen de laatste betaling nog kunnen storneren. Wanneer je met iDeal vervroegd aflost wordt de BKR registratie binnen 5 werkdagen verwijderd. Wanneer de BKR registratie met spoed moet worden verwijderd, bijvoorbeeld voor een hypotheek aanvraag, kan dit natuurlijk versnelt worden. Neem hiervoor contact op met mijn collega's van de telefonische klantenservice via 0800-0402 en vraag om doorverbonden te worden met de afdeling collections/betalingen. Collections is aanwezig van maandag t/m vrijdag van 8:00-17:00. Wanneer jij buiten deze tijden belt kan je vragen om een terugbel afspraak. 

Hopelijk is hiermee jouw vraag beantwoord. 

edit: onjuiste informatie in deze reply aangepast. 


@Hanna_, de mogelijkheid tot (eenvoudig) storneren wordt bij de meeste banken geboden tot 56 dagen na afschrijving. Is 30 dagen dan niet te snel om de registratie af te melden?


Hoi @nescafe, 

Je maakt een goed punt. Wij hanteren echter wel ‘maar’ 30 dagen. Waarom 30 en 56 weet ik het fijne niet van. Ik vermoed omdat de meeste mensen die willen storneren dit meestal toch binnen 30 dagen doen. 


@Hanna_ waarom word er dan aangegeven dat het na betaling max 5 dagen zou duren? En als dat dan kan dan kan het dus ook na 1 dag zoals het bkr aangeeft! Daarnaast heeft de betaling via ideal plaatsgevonden en is dit niet te storneren zonder contact op te nemen met het bedrijf waar je aan over hebt gemaakt. (Zie bijlage)

 


Hoi @Otje78, 

Ik snap dat je nu conflicterende dingen hoort. Mijn antwoord heb ik voor jou nagezocht en rechtstreeks uit interne stukken overgenomen. Ik raad je aan contact op te nemen met collections, want dat is en blijft de enige afdeling binnen KPN met de mogelijkheid om dit voor jou te versnellen. Zo weet je zeker dat het goed komt. 

Zelf ga ik navraag doen waarom er op verschillende plekken verschillende antwoorden staan.


Hoi @Otje78, 

Ik heb het nog eens nagezocht en bij collega's nagevraagd en moet jou gelijk geven. Excuses! 

De eerder genoemde 30 dagen geld alleen wanneer je je toestel aflost via de reguliere weg, dus met factuur betalingen. Het klopt dat wanneer je via iDeal betaald en vervroegt aflost de BKR registratie binnen 5 werkdagen verwijderd zou moeten worden. Dit is bij jou niet het geval begrijp ik? Dan blijft het antwoord toch: neem contact op met collections! 

Wanneer de BKR registratie met spoed moet worden verwijderd, bijvoorbeeld voor een hypotheek aanvraag, kan dit natuurlijk versnelt worden. Neem hiervoor contact op met mijn collega's van de telefonische klantenservice via 0800-0402 en vraag om doorverbonden te worden met de afdeling collections/betalingen. Collections is aanwezig van maandag t/m vrijdag van 8:00-17:00. Wanneer jij buiten deze tijden belt kan je vragen om een terugbel afspraak.

 


Hoi @Hanna_ 

 

Dit zou nog moeten blijken of dit het geval zou gaan zijn maar om dat af te gaan wachten terwijl je een hoop verhalen leest dat dit mis is gegaan brengt de nodige stress met zich mee. Het zou echt op de datum van passering af zijn dat het zou moeten gaan lukken en dan lijkt het me dat het ,,gezien de gegevens van BKR dat ze het binnen een dag om kunnen zetten" voor KPN toch mogelijk moet zijn om er in dergelijke situaties toch spoed achter gezet moet kunnen zetten. 

Maar het lijkt wel zo te zijn dat als je een abonnement afsluit iedereen van KPN alle regels kent om de volgende dag jouw telefoon aan de deur af te kunnen geven maar zodra je iets afbetaald ,,waar KPN overigens niet eens minder van word" je te maken krijgt met mensen die de halve regelementen hebben gelezen en niks extra's voor hun klanten willen doen. 

Dit is toch jammer terwijl het zo simpel zou moeten kunnen zijn door even op die knop te drukken en daarmee een hoop stress bij de klant weg te nemen!

 

Groet @Otje78 

Ps.

Ik heb al tweemaal gebeld betreffende medewerkers hebben contact gehad met collections maar daar word gezegd dat ze niks voor me kunnen doen en ik maar af moet wachten dat het binnen die 5 dagen geregeld is. Mocht dit dus toch om wat voor rede dan ook niet lukken ,,wat ik veel gelezen heb in soortgelijke topics" zitten wij met de problemen of neemt KPN dan ook de verantwoordelijkheid om de boetes en renteverschillen aan ons uit te keren? 


@nescafe zie bovenstaande en vooral ook eerste bericht! Ideal boeking storneren gaat niet zonder medewerking van KPN en dus lijkt het mij dat als ik ze vraag zsm. bij BKR af te melden dat ze in hun volste recht staan om terugbetaling te weigeren als ik dat al zou vragen. 

Een mooie dag!

Groet @Otje78Â