Skip to main content
Ik heb nooit problemen over betalingen bij jullie, zelf jullie kunnen altijd incasseren bij mijn rekening maar WAAROM heeft jullie mijn naam genoemd bij BKR ?

ik wil graag dat jullie mijn naam bij BKR verwijderen want ik heb altijd goed betaald bij jullie. BKR chek toch niet betekend dat mijn naam ook bij BKR vermeld? Ik heb niks fout gedaan bij jullie KPN abonnement





danku
Hoi @BKR registratie



Lees even de informatie in het tekstvak en verwijder je 06 nummer.



Bij aanschaf van een telefoon op afbetaling, abonnement met een kredietbedrag vanaf €250,- volgt een BKR-registratie..



Lees - Hier - uitleg BKR.
Daarom heb ik mn telefoon gewoon gekocht en in 1 x betaald. Bij belsimpel. Dan heb je dat gezeik niet.
Daarom heb ik mn telefoon gewoon gekocht en in 1 x betaald. Bij belsimpel. Dan heb je dat gezeik niet.

Hallo @Nick83 , tip:

zorg er dan ook voor dat je rood staan bij de bank beperkt blijft tot < €250,-.

Ook al sta je nooit rood, maar het feit dat je voor meer dan € 250,- rood mag staan bij de bank zorgt ook al voor een registratie bij de BKR.

Zelf heb ik rood staan bij de bank beperkt tot € 200,-.
Als jij een krediet aangaat van €250,- of meer dan krijg je een positieve BKR registratie.

Daar is helemaal niets mis mee en ook helemaal niets erg aan.

Dat wordt anders als een kredietverstrekker een achterstandmelding bij de BKR doet omdat je te laat betaald hebt. Dit mag een kredietverstrekker pas doen nadat hij jou daarvan een vooraankondiging gestuurd heeft en jij alsnog een redelijke termijn hebt gekregen om aan jouw verplichting te voldoen. Je moet het dus wel heel bont maken alvorens je een negatieve BKR registratie krijgt.

Factuur -> herinnering -> aanmaning -> vooraankondiging -> niet betaald -> negatieve BKR registratie.
En dat is ook het enige juiste antwoord,...
En dat is ook het enige juiste antwoord,...

Hallo @JeroenB22 , er zijn ook mensen die überhaupt niet bij de BKR geregistreerd willen staan, niet in positieve en niet in negatieve zin, zoals ondergetekende.
En dat is ook het enige juiste antwoord,...Hallo @JeroenB22 , er zijn ook mensen die überhaupt niet bij de BKR geregistreerd willen staan, niet in positieve en niet in negatieve zin, zoals ondergetekende.

Maar dat verandert de juistheid van dat antwoord toch niet? 😎

Wees overigens blij dat de BKR bestaat want het scheelt je zo misschien een procent rente immers de zekerheid die BKR de geldschieters biedt vertaalt zich in een lagere rente.




En dat is ook het enige juiste antwoord,...Hallo @JeroenB22 , er zijn ook mensen die überhaupt niet bij de BKR geregistreerd willen staan, niet in positieve en niet in negatieve zin, zoals ondergetekende.
Maar dat verandert de juistheid van dat antwoord toch niet? 😎


Hallo @wjb , daar heb je helemaal gelijk in.

Dat antwoord heb ik ook niet bekritiseerd.

@BKR registratie wil echter óók niet genoteerd staan bij de BKR.
@BKR registratie wil echter óók niet genoteerd staan bij de BKR.

Dan zit er maar één ding op en dat is nooit meer lenen dan €250,-.


Ook al sta je nooit rood, maar het feit dat je voor meer dan € 250,- rood mag staan bij de bank zorgt ook al voor een registratie bij de BKR.

Zelf heb ik rood staan bij de bank beperkt tot € 200,-.




Ik wou dat ik die keuze had. Bij de ING-bank kun je alleen kiezen voor niet rood mogen staan of een minimale limiet van 500 euro.


Ook al sta je nooit rood, maar het feit dat je voor meer dan € 250,- rood mag staan bij de bank zorgt ook al voor een registratie bij de BKR.

Zelf heb ik rood staan bij de bank beperkt tot € 200,-.
Ik wou dat ik die keuze had. Bij de ING-bank kun je alleen kiezen voor niet rood mogen staan of een minimale limiet van 500 euro.


Hallo @Noordzee , zelf ben ik bij de SNS (staatsbank), geeft ook nog eens de hoogste spaarrente.😋

Reageer