Skip to main content

Hoor net dat ik een KPN BKR heb, nog nooit gehoord en zover ik weet al mijn facturen betaald.
Moet mijn hypotheek regelen maar kom hierdoor in de problemen.
Heb gebeld met KPN maar die zeggen dat ik weer bij BKR moet zijn wat niet klopt

Heb je wellicht een abonnement met mobiele telefoontoestel?


Heeft u een toestel op afbetaling? Dan krijgt u een BKR registratie. Ook als u op tijd betaald. Dat u altijd op tijd betaald is ook te zien in die BKR registratie, maar dat is voor hypotheekverstrekkers niet genoeg. Die willen dat u geen enkele schuld heeft. Dus u zult dat toestel eerst af moeten betalen. Dat kan, u kunt het toestel in 1x aflossen. Dan geeft KPN aan BKR door dat u de schuld afgelost heeft, en dan kunt  u de hypotheek krijgen. Hier gaat wel enige tijd overheen voor dat da allemaal geregeld is. Hou daar maar vast rekening mee...


Nee die is al afgelopen


In bkr staat ook dat de einddatum 16/01/2020 is en status is al beëindigd


In bkr staat ook dat de einddatum 16/01/2020 is en status is al beëindigd

Dan moet je bij je hypotheekverstrekker vragen wat precies het probleem is. Want deze status blijft zo 5 jaar staan volgens mij. Pas na 5 jaar gaat het echt helemaal weg, dat er dus niets meer van te zien is.


Net met de bank gesproken, die geeft aan dat jullie wettelijk deze BKR niet mogen laten staan ivm met een hypotheek en het bedrag onder de 800 eu


Deze zegt dat deze verwijderd moet worden op welke manier kan ik hierover contact hebben?

 


Ik ben geen KPN medewerker. Maar een KPN medewerker zal hier zeker wel ook spoedig reageren. Vul al vast uw forum profiel in.

https://forum.kpn.com/settings/profile


Hoi @Willem189, welkom. 

Ik begrijp dat er nog een registratie bij de BKR vanuit KPN staat? Heb jij wel een toestel op afbetaling gehad? Zo ja kan ik voor je kijken wat daar mis gaat. Weet wel dat de BKR registratie nog een aantal zichtbaar blijft, maar deze zou wanneer alles netjes is afbetaald geen problemen mogen opleveren.