Skip to main content

Deze maand heb ik mijn toestelkrediet afbetaald. Echter staat mijn BKR registratie nog als “Lopend”. Kan deze met onmiddellijke ingang op beëindigd worden gezet.

Kan iemand duidelijkheid geven waarom dit nog niet automatisch gedaan is? Inmiddels is het al 2 weken geleden dat het krediet voor het toestel is afbetaald.


@Rinaldo86 Welkom op het forum. 

Ik ga voor je uitzoeken hoe lang het duurt voor deze registratie is verwijdert. Zodra ik antwoord van mijn collega's heb zal ik het hier laten weten! 


Ik zie dat de registratie inmiddels op beëindigd staat sinds een paar dagen


Goedemiddag,

 

 Bij mij exact hetzelfde. zowel mijn telefoon als die van mijn vriendin zijn vorige maand afbetaald, echter beide staan nog op lopend. Ik heb gebeld met kpn, maar die mevrouw bleef maar kort af reageren dat dit 5 jaar blijft staan. ik heb aangegeven dat dat klopt, maar dan wel als afgesloten. Toen kreeg ik als antwoord: meneer, zoals ik u net heb verteld, blijft hij 5 jaar staan maar is wel afgesloten…. oftwel ze begreep er niets van.

 

@KPN wanneer passen jullie de bkr registratie aan van lopend naar afgesloten? (zowel die van mij als die van mijn vriendin)


@MWM1985 Welkom op het forum. 

Op het moment dat je je toestel in 1 keer afbetaald dan zou binnen 5 werkdagen de BKR registratie ook verwijdert moeten zijn. Is in jullie geval het toestel in 1 keer afbetaald of waren jullie klaar met betalen op de factuur? 


@MWM1985 Welkom op het forum. 

Op het moment dat je je toestel in 1 keer afbetaald dan zou binnen 5 werkdagen de BKR registratie ook verwijdert moeten zijn. Is in jullie geval het toestel in 1 keer afbetaald of waren jullie klaar met betalen op de factuur? 

Goedemiddag Rutger,

 

dank voor je reactie.

beide abonnementen zijn afgelopen. 1 is omgezet naar Sim only en voor de andere is er een nieuw abonnement afgesloten met telefoon.


@MWM1985 Bedankt voor deze informatie! 

Wanneer de klant het krediet regulier aflost via de maandelijkse betalingen, dan melden we bij BKR 30 dagen na betaling (storneringstermijn) dat de klant het heeft afgelost.

Op het moment dat je het bedrag regulier via de facturen aflost duurt het dus iets langer voor dit afgemeld is bij BKR. 


@MWM1985 Bedankt voor deze informatie! 

Wanneer de klant het krediet regulier aflost via de maandelijkse betalingen, dan melden we bij BKR 30 dagen na betaling (storneringstermijn) dat de klant het heeft afgelost.

Op het moment dat je het bedrag regulier via de facturen aflost duurt het dus iets langer voor dit afgemeld is bij BKR. 

Beste rutger,

Ik heb mijn toestel via reguliere aflossing op de factuur op 12 februari de laatste termijn gehad, echter blijkt de bkr registratie nog te staan.

Vandaag gebeld met de klantenservice, 1e keer doorverwezen naar bkr zelf, daarna door een andere medewerker geadviseerd een mail te suren naar Bft-collections@kpn.com

Dit mailadres is vanaf mijn hotmailaccount niet bereikbaar, mail komt terug.

Bij wie kan ik nu aankloppen om deze registratie te verwijderen? #hypotheek

 

Met vriendelijke groet, marcel