Skip to main content

Hallo, 

Samen met mijn partner ben ik bezig met de aanvraag van de hypotheek voor ons huis. Hiervoor moest een BKR overzicht aangeleverd worden, en wat bleek? Een negatieve BKR codering 2 gecodeerd op 7-11-2020. 
 

Echter:

  • Volledig afbetaald
  • Nooit een factuur te laat betaald
  • Nooit een brief, telefoon, mail o.i.d. van KPN gehad over dit voorval. 
  • BKR staat geregistreerd o.v.v. een ander contractnummer
  • BKR staat geregistreerd o.v.v. een ander adres. 

Natuurlijk direct contact opgenomen met de klantenservice, die niets hierover kunnen vinden in het systeem. Doorverwezen naar de afdeling WFT Collections, maar die zijn behalve per mail niet anders te bereiken, ook niet rechtstreeks door te verbinden via de klantenservice. 
 

De mail met alle gevraagde documentatie is ook allang de deur uit, maar enige communicatie retour gebeurd niet. Na inmiddels 4x met de klantenservice aan de lijn gehangen te hebben en de belofte te hebben gekregen dat een “supervisor” zich ermee gaat bemoeien gaf hoop. 

Echter laat de reactie van WFT ernstig op zich wachten. De aanvraag van de hypotheek hangt dus af van een BKR die hoogstwaarschijnlijk niet van mij is, waarover de klantenservice geen enkele documentatie kan terugvinden en de afdeling die er allicht wel iets over weet geeft niet thuis.

Ik ben al jarenlang een tevreden klant bij KPN maar dit valt me echt heel erg tegen! De communicatie omtrent dit soort belangrijke zaken is ronduit beroerd! Je wordt op deze manier van het kastje naar de muur gestuurd.
 

 

 

Welkom op het KPN Forum, @NS1976! Ik begrijp dat er sprake is van een negatieve BKR codering die niet van jou is: een uiterst vervelende situatie!

Aan de hand van jouw klantgegevens in jouw profiel, heb ik kunnen herleiden dat er op 08 maart jl. contact is opgenomen met KPN Finance: het is wachten op een terugkoppeling vanuit hen. De doorlooptijd die zij hebben, is 10 werkdagen: binnen die termijn moet je een terugkoppeling krijgen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je snel duidelijkheid wenst, zeker als de hyptoheekaanvraag van de BKR registratie af hangt, er zal wel het één en ander uitgezocht moeten worden.

Ik had dit heel graag voor je willen versnellen, maar kan dit helaas niet. Het ligt op dit moment bij de juiste afdeling! Laten we hopen op een snelle terugkoppeling! :fingers_crossed_tone4: