Skip to main content

Hallo,

Vorig jaar bij KPN een abonnement met telefoon afgesloten, deze telefoon hebben we binnen de retour termijn teruggezonden en het geld ook terug ontvangen. Desondanks staat er wel een BKR codering open van destijds. Als eerste ben ik benieuwd waarom deze codering nog open staat en niet is afgesloten bij het BKR en hoe kan deze BKR codering het snelste verwijderd worden? Ik zie namelijk op de site dat als mensen hun toestel tussentijds helemaal aflossen hun contract omgezet zal worden in SimOnly. Nu is dit bij ons anders gegaan, maar ik ben wel van mening dat KPN dit moet oplossen voor ons. Ik vrees dat dit bij ons niet goed gebeurt is destijds.

 

Groet Vanya

Hi @VanIW, ik snap heel goed dat je er nogal vreemd van op kijkt dat er nu een BKR codering open staat terwijl jullie het toestel niet eens daadwerkelijk aan hebben geschaft :thinking: Na het afbetalen van een schuld (zoals een toestellening) blijft je BKR registratie nog 5 jaar staan. Jullie zijn echter nog niet eens begonnen met afbetaling en de lening is geannuleerd. 

De ‘gewone’ klantenservice, waar wij als forum moderators ook onder vallen, kan dit soort vragen over de BKR niet beantwoorden. Zou je een mail sturen naar rb@kpn.com, met daarin je klantnummer en de uitleg over deze situatie? Hoe lang het precies duurt voordat je een reactie krijgt durf ik niet te zeggen. Zou je willen laten weten of het ze lukt om wat aan de situatie te veranderen?