Skip to main content

Ook ik heb een BKR probleem. Toestel is afbetaald, KPN heeft de registratie niet verwijderd bij BKR. Contact gehad met de klantenservice die geven aan dat er inderdaad wat fout is gegaan. 

Op hun advies een mail gestuurd naar wftcollections. Echter als ik hier op het forum lees heb ik weinig vertrouwen dat dit voor morgen goed komt.  Morgen lopende ontbindende voorwaarden af. Het enige wat ik van KPN nodig heb is een mail waarin aangegeven wordt dat het krediet is afbetaald en KPN dit zal afmelden bij het BKR. Dit is toch niet zo moeilijk?

Ik ben behoorlijk wanhopig!!!!!

Net weer gebeld met de klantenservice, antwoord dit kan wel een week gaan duren. Dit betekend dat ik mijn hypotheek niet rond krijg. Het is gewoon schandalig dat een hypotheek moet stuk lopen op een krediet dat is afbetaald.

KPN is ons kwijt als klant!!

 


En dit is dan de reactie van KPN op Facebook…..

 

Bedankt! Ik zie dat er een klacht is aangemaakt hiervoor bij de afdeling waar je naartoe hebt gemaild (Collections). Zij hebben dit in beheer en gaan dit oppakken. Ik zie dat je vandaag inderdaad contact hebt gehad met één van mijn collega's bij Collections. Als zij daar aan hebben gegeven dat het uiterlijk een week kan duren dan kan ik dit niet versnellen. Geen leuk bericht, Ik kan me niet voorstellen hoe frustrerend dit is, zeker als het om een hypotheekaanvraag gaat. Dan zit er zeker spoed achter. Ik wou dat ik meer kon doen hierin, maar ik kan niks betekenen wat BKR registraties betreft. Ik hoop dat er toch wat te regelen is met je hypotheek en dat je snel weer van mijn collega's hoort hierover.

 

Met andere woorden zoek het maar uit.

 


Voortaan geen geld meer lenen voor een mobieltje, maar deze gewoon kopen.


Dat ben ik zeker van plan.


 Inmiddels een dag verder en nog steeds niets ontvangen van KPN ondanks meerdere telefonische verzoeken en e-mails, reageert KPN niet, dus nu maar onderstaande klachtenbrief verzonden.

 

Voor mijn hypotheek aanvraag heb ik met spoed een bevestiging van KPN nodig waarin staat dat ik mijn toestelkrediet heb afgelost en dat het krediet na het verstrijken van de stoneringstermijn zal worden afgemeld bij het BKR.

Hierover heb ik gisterenochtend contact gehad met de klantenservice, die zelf contact hebben opgenomen met de afdeling collections. Ik kreeg vervolgens te horen dat ik een mail met al mijn gegevens plus print screen van de BKR-registratie moest sturen naar wft collections en dat dit dan vandaag nog opgelost zou worden. De mail heb ik direct verstuurd. Aan het eind van de middag had ik nog niets gehoord, dus weer gebeld met de klantenservice, uiteindelijk werd ik doorverbonden met de afdeling collections. Hier kreeg ik alleen te horen dat dit allemaal niet zo snel kan en dat ik er rekening mee moest houden dat dit wel een week kon duren, dit terwijl zaterdag is de stoneringstermijn is afgelopen dus het krediet dan zo ie zo moet worden afgemeld bij het BKR. Echter mijn hypotheekverstrekker wil de bevestiging vandaag ontvangen. Op mijn vraag waarom dit zo lang moet duren kreeg ik geen antwoord behalve dat dit te maken heeft met juridisch checks. Dit is natuurlijk onzin, er valt juridisch niets te checken bij een BKR-afmelding, het krediet is tenslotte afgelost.

Inmiddels is het vrijdagochtend 11 uur en heb ik nog steeds niets vernomen van KPN. Hoe moeilijk is het om mij per mail de bevestiging te sturen. Als ABN-AMRO en Visa Cards dit 5 minuten na een telefonisch verzoek kunnen doen waarom KPN dat niet?

Jammer dat KPN op deze manier de klantrelatie na vele jaren op het spel zet. Wij zullen onze contracten bij KPN niet verlengen en zullen zodra dit kan overstappen naar een andere aanbieder. Zoals ik gisteren al telefonisch te kennen heb gegeven voel ik mij schofterig behandeld door KPN. De houding van KPN kan mij mijn hypotheek aanvraag kosten en daarmee de koop van onze nieuwe woning. Indien dit het geval zal blijken te zijn, stel ik KPN aansprakelijk voor alle daaruit voortvloeiende kosten.


Wat een enorm nare situatie @Anne1965 :frowning2: Het kopen van een huis levert al stress genoeg op, dan wil je dit er helemaal niet bij hebben. Net als al mijn andere collega's heb ik geen enkele invloed op een BKR registratie, we kunnen enkel aan BKR doorgeven dat je krediet af is gelost en het verzoek indienen dat ze dit ook als zodanig gaan vermelden.  Is het toch op de valreep nog goed gekomen?