Skip to main content

Ik zou de fysieke simkaart graag overhandigen een een medewerker maar de telefoon met esim bewaren voor noodgevallen. Het idee is dus niet om beide telefoons door elkaar te gebruiken. 

 

Ik heb de fysieke sim geinstalleerd in de telefoon van de medewerker maar deze lijkt niet goed (meer) te werken. 

 

Hallo @Renate1234 

 

Nee, die fysieke simkaart wordt onbruikbaar na activeren van de esim.

Zie ook hier bij de Veelgestelde vragen: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm

 

Kan ik e-sim gebruiken als Duo sim?

Nee, een e-sim is niet geschikt voor gebruik als Duo sim. Je telefoonnummer op meerdere toestellen gebruiken, is alleen mogelijk met een (fysieke) duo simkaart.

Let op: als je e-sim hebt geactiveerd, dan is automatisch je fysieke (duo) simkaart gedeactiveerd.


Dank voor je reactie GeSp! Wat gebeurt er als ik een kopie fysieke SIM bestel en deze in het toestel van de werknemer stop? 


Zodra je die simkaart activeert dan vervalt de esim, daar schiet je dus niets mee op.

Wat jij wilt kan alleen met een Duo simkaart (2 simkaarten), die zijn alleen als fysieke simkaarten te krijgen en je kan er maar in 1 tegelijk gebruiken:

Duosimkaart

Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.

 

Zie ook hier: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Wat is een duosimkaart?

Een duosimkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de duosimkaart wel op het volgende:

  • Een duosimkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
  • Als je een duosimkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
  • Duosimkaarten zijn niet bedoeld om in dualsimtelefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als duosim.