Skip to main content

Ik ben vandaag in Engeland aangekomen en bemerkte dat ik extra kosten bovenop mijn abonnementskosten heb gekregen terwijl dat niet zou moeten kunnen. Hoe kan dit? 

Hallo @kaattheo 

 

Ben je misschien vergeten om je mobiele data uit te zetten op de boot of in het vliegtuig?

Dat gedeelte valt helaas niet onder de normale tarieven.

Zie deze pagina: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

Waar je o.a. dit kan vinden:

 


Hoi @kaattheo, welkom bij ons op het forum. In het Verenigde Koninkrijk kan je jouw normale bundel inderdaad gebruiken, net zoals in Nederland. Brexit heeft dat niet veranderd, daar worden geen roamingkosten in rekening gebracht.

Net als GeSp heb ik het vermoeden dat de kosten onderweg gemaakt zijn. Heb je een van de reisopties gebruikt die hij noemt?


Hoi @Jasper en @GeSp,

Het staat inderdaad op de site helemaal onderaan de pagina. Ze zouden dit bovenaan de pagina moeten vermelden in de zin van Let op! Nu lees je dat er geen extra kosten aan verbonden zijn en dat wilde je weten dus ik heb niet verder naar beneden gescrold. Ik vind dit persoonlijk erg misleidend en niet duidelijk. Dit zouden ze wat mij betreft beter/duidelijker mogen vermelden.