Skip to main content

Mijn moeder is beginnend dementerend en belt geregeld 1888 omdat ze daar naar toe wordt verwezen als ze een verkeerd nummer belt. Dit zorgt voor extra belkosten iedere maand van minimaal €50,= 

Willen jullie ervoor zorgen dat bij haar nummer 1888 geblokkeerd wordt voor uitgaand bellen. 

Ik heb op dit forum gezien dat jullie dit kunnen regelen. Helaas kwam ik met bellen naar 0800-4002 niet verder dan dat ik een overlast formulier moest invullen. Dat formulier is echter voor nummers die jou bellen en niet voor nummers die je zelf belt. 

Hallo @Marikes ,

KPN is verplicht om 1888-servicenummers op verzoek te blokkeren. 

Maar wil je dan wel het forumprofiel volledig vullen met de gegevens van jouw moeder?  


Ik heb de gegevens van haar ingevuld in het forumprofiel.

 


Mooi zo, er komt hier vanzelf een moderator langs. 


Hoi @Marikes en welkom op ons forum!

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb de gegevens erbij gepakt en kan hier achter aan voor jouw moeder. Wat mij op viel, ik zag dat zij ook belt met 1888 via de vaste telefoonlijn. Moet ik ook daarvoor het verzoek tot blokkade doorgeven of alleen voor de mobiel? (uit eerlijkheids overwegingen moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen 1888 op vaste (voip) heb weten te blokkeren, ik weet dus niet met zekerheid hoe dat zit met mobiel, maar ik ga mijn best doen!)


Voor vaste telefonie geldt voor KPN een verplichting om hieraan mee te werken. 

Voor mobiele telefonie geldt die verplichting niet. 


Dat gaat over vaste telefonie, @Noordzee .

Quote: Bent u klant van kpn voor vaste telefonie? Dan moet …..

Met betrekking tot mobiel is deze vraag hier nieuw voor me.


O @PeterG ,

Je hebt gelijk. Voor mobiele telefonie geldt die verplichting niet.

Ik pas de reactie maar gauw aan.

 


@Noordzee dit gaat inderdaad over mobiel, voor vast heb ik genoeg ervaring om het geblokkeerd te krijgen, maar mobiel is even nieuw voor mij, dus daar moet ik verder induiken (in 12 jaar tijd is er altijd nog wel iets nieuws uit te vogelen bij KPN :joy: )


Hoi @Marikes en welkom op ons forum!

Goed dat je aan de bel trekt! Ik heb de gegevens erbij gepakt en kan hier achter aan voor jouw moeder. Wat mij op viel, ik zag dat zij ook belt met 1888 via de vaste telefoonlijn. Moet ik ook daarvoor het verzoek tot blokkade doorgeven of alleen voor de mobiel? (uit eerlijkheids overwegingen moet ik wel zeggen dat ik tot nu toe alleen 1888 op vaste (voip) heb weten te blokkeren, ik weet dus niet met zekerheid hoe dat zit met mobiel, maar ik ga mijn best doen!)

Het gaat voornamelijk om haar mobiele nummer het kan niet zo zijn dat jullie het niet kunnen blokkeren voor 1888. Echt heel bijzonder dat je het voor een vast nummer via mijn.kpn kan blokkeren en je zoveel Moeite moet doen voor een mobielnummer. Graag blokkeren voor mobiel. 


@Marikes ik ga erachteraan voor jou. Ik kan niet beloven dat het gaat lukken omdat voor mobiel die verplichting er niet is. Ik laat het je zo snel mogelijk weten!


Hoi @Marikes. Ik heb zojuist terugkoppeling gekregen dat het als het goed is gelukt om de blokkade op de mobiele aansluiting te zetten. Belangrijk om te weten nog (!) test het wel zelf eerst nog en er kan geen garantie op gegeven worden. Het is een best effort poging. (garantie tot de deur) 


Dank voor het regelen. Ik kan nu niet niet controleren maar ga er vanuit dat het goed is gegaan.