Skip to main content

Na de zoveelste hoge rekening vraag ik me af hoe ik het aanvragen van extra bundels door mijn zoon kan laten blokkeren. Telefonisch is toegezegd dat hij dit niet kon, maar blijkbaar ben ik door jullie klantenservice verkeerd voorgelicht. Een duur grapje! Hoe kam dit voorkomen worden?

 

Ik weet het niet... maar misschien het wachtwoord van het KPN id aanpassen? En het wachtwoord van het mail account, zodat die geen wachtwoord reset kan doen.


Hoi @Carin65 en welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je die kosten liever voorkomt, dus ik denk graag met je mee. 

Ik weet het niet... maar misschien het wachtwoord van het KPN id aanpassen? En het wachtwoord van het mail account, zodat die geen wachtwoord reset kan doen.

Dit is een goede wanneer hij het via MijnKPN doet. Mocht hij per SMS de nieuwe bundels aanvragen, dan kan ik blokkeren dat dit nummer SMS berichten kan versturen. Klinkt misschien wat drastisch, maar met apps als bijvoorbeeld Whatsapp zijn SMS berichten lang niet altijd meer nodig. Mocht je dit willen, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, de naam van de contractant, het 06-nummer waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? De laatste twee kun je bijvoorbeeld in het veld ‘Persoonlijke opmerkingen’ zetten. Alle velden waar privé achter staat zijn alleen inzichtelijk voor jou en de moderators op dit forum. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan kan ik aan de slag. 


Hallo Sanne.

Ik heb de gegevens aangevuld, dus als SMS geblokkeerd zou kunnen worden zou dat fijn zijn. 

 

Groetjes Carin


Beste @Carin65, bedankt voor je reactie! Ik zie dat uitgaande sms al geblokkeerd zijn! Het is me niet helemaal duidelijk of mijn collega Sanne dit al gedaan had, maar het is in ieder geval in orde gemaakt!


Nog een aanvulling: toevallig zag ik dat er tegenwoordig ook kinder Sim bestaat. Waarom is het daarbij wel mogelijk op een eenvoudige manier het aanvragen van extra bundels te blokkeren?


Goede vraag. De Kids Sim is een speciaal ingericht abonnement waarbij deze mogelijkheden vanaf het begin dicht zijn gezet. Bij reguliere abonnementen is dit niet het geval, maar kan handmatig het een en ander geblokkeerd worden zoals eerder besproken. De Kids Sim is helaas alleen aan te vragen als een nieuw abonnement, dus met het abonnement van je zoon verlengen naar een Kids Sim zal helaas niet lukken. 

Is het met het blokkeren van de SMS berichten en het veranderen van het MijnKPN wachtwoord opgelost wat het aanvragen van bundels betreft? 


Reageer