Skip to main content

Met mijn nieuwe iPhone 11 heb ik een probleem met het koppelen via Bluetooth, bv met mijn JBL speaker.Bij openen staat er een tekst : Ga naar Apple Watch om die met je iPhone te koppelen. Ik heb geen Apple Watch. Verder blijft ie zoeken naar andere devices, maar maakt geen contact. Wat te doen?

Hoe koppel ik een iPhone met mijn bluetooth hoofdtelefoon/oordopjes?

De volgende stappen leggen uit hoe je een iPhone koppelt aan je bluetooth hoofdtelefoon/oordopjes.

Stap 1: open Instellingen

Ga naar de instellingen op je smartphone. Tik op het grijze icoontje met de tandwielen om toegang te krijgen tot de instellingen.

Stap 2: tik op bluetooth

Bluetooth is een van de eerste opties die je ziet wanneer je het instellingen menu opent. Tik de optie aan om verder te gaan.

Stap 3: zet bluetooth aan

Boven in het bluetooth menu zie je of bluetooth aan staat op je iPhone. Als het schuifje groen is, betekent dit dat bluetooth aan staat. Tik op het schuifje als dit niet het geval is.

Stap 4: zet je hoofdtelefoon/oordopjes aan

Zet je hoofdtelefoon/oordopjes aan. Meestal moet je de aan/uit knop langer ingedrukt houden om de hoofdtelefoon of oordopjes aan te zetten. Controleer de handleiding als je niet precies kunt vinden hoe je deze aan zet.

Stap 5: zet je hoofdtelefoon/oordopjes in de detecteerbare modus

Als je hoofdtelefoon of oordopjes net nieuw zijn, dan kun je direct door naar stap 6. Als je de hoofdtelefoon of oordopjes al eerder aan een ander apparaat hebt gekoppeld, dan moet je deze handmatig in detecteerbare modus zetten. In deze modus kunnen ze gevonden worden. In veel gevallen activeer je deze modus door de aan-knop langer ingedrukt te houden. Werkt dit niet, kijk dan in de handleiding van je hoofdtelefoon of oordopjes.

Stap 6: houd je iPhone in de buurt van je hoofdtelefoon

Op het scherm zal je na een tijdje de hoofdtelefoon of oordopjes zien verschijnen. Dit wordt weergegeven onder Andere apparaten. In de meeste gevallen zal het model of merk van je hoofdtelefoon of oordopjes worden weergegeven. Tik op de naam en je iPhone zal een koppeling maken met de hoofdtelefoons.


Alles al eens gedaan volgens deze methode, heb al eens een reset gedaan. Het lijkt alsof ie blijft hangen, het cirkeltje blijft draaien.


Misschien even met apple, jbl etc ... bellen. Heeft niets met kpn te maken.


Deze tekst staat onderaan de pagina wanneer je bluetooth opent, blijkbaar is het device niet traceerbaar. Staat die speaker wel aan?