Skip to main content

Goedenavond, ik ben er van de week ook achter gekomen dat er tot 3x toe online kosten (lees aankopen) in rekening zijn gebracht die ik niet gemaakt heb. Het gaat om 3x €50 en een paar cent. Ook heb ik al 3x een sms van BOKU gekregen dat ik deze kosten gemaakt heb . Vd week gebeld met KPN en samen alle aankopen bekeken en idd deze aankopen heb ik niet gedaan. Nu ga ik ervan uit dat KPN je helpt maar ik kreeg te horen dat ik maar contact moet openenden met Apple! Ook ben ik naar de site van BOKU gegaan maar daar wordt je niks wijzer en ik ga al helemaal mijn gegevens niet invullen zoals je begrijpt. Hallo KPN het gaat hier om meer dan €150! Heeft iemand een idee hoe ik dit kan stoppen?? Alvast bedankt

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hi @NRJ1981, door drukte is mijn reactie later dan je gewoonlijk van ons gewend kan zijn, sorry daarvoor. Wat raar dat je ineens melding van extra kosten krijgt, terwijl je er niet van weet. 

Hoe staat het er intussen voor? Heb je de tips van Noordzee hier nog doorgelopen? Boku zijn gewoonlijk extra kosten die via Facebook, een game bijvoorbeeld, gemaakt zijn. Ik hoor graag of je er uit gekomen bent.


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders weet je ons te vinden!

 


Hoi Maja,

Ik heb ondertussen contact gehad met Apple. Wij hebben e.e.a uitgezocht en voor hun was het ook nieuw. Ik heb nu alle betaalfuncties uit staan en kijk het een maand aan. Blijft een vreemd verhaal dit wat ik koop 1x per maand wat a €4,99 en verder niks en al helemaal niet via Facebook. Ook vind ik het jammer dat ik van jullie als antwoord ‘ bel Apple maar’ kreeg. Dit terwijl jullie het in rekening brengen. Ben al jaren klant en had dit zeker niet verwacht, iig iets meer moeite. Maar ik wacht mijn nieuwe rekening af en dan zie ik wel verder.


Ook vind ik het jammer dat ik van jullie als antwoord ‘ bel Apple maar’ kreeg. Dit terwijl jullie het in rekening brengen. 

Wij brengen dit niet in rekening, maar de facturatie verloopt via je KPN factuur. Dat klinkt wellicht als hetzelfde, maar is het niet :wink: Op het moment dat jij in hebt gesteld dat je de facturatie van aankopen via de KPN factuur wilt laten verlopen, zullen je aankopen aan ons door worden gegeven door de partij waar je iets gekocht hebt, en komt de aankoop bij ons op de factuur. Het bedrag dat ik rekening wordt gebracht, gaat echter niet naar ons maar direct naar de verkoper. Wij zijn in feite alleen een ‘doorgeefluik’ en gaan niet over de aankopen die je hebt gedaan aangezien er niets bij ons is aangekocht en we daar verder ook helemaal niets van in kunnen zien. 

Als ik zelf op de site van Boku kijk, zie ik daar nog wel iets staan specifiek over kosten via Facebook, zou je daar nog eens naar willen kijken?