Skip to main content

Ons gezin heeft inmiddels 4 abonnementen bij KPN. Vandaag wil ik daar een 5e aan toevoegen. Pas na bestelling en betaling blijkt (omdat ik mijn Duits paspoort als ID heb gebruikt) dat ik een BRP moet aanvragen bij de gemeente à €14,50. Ik ben reeds jarenlang klant bij KPN. Niet erg klantvriendelijk. Kan dat niet anders? Op zijn minst een melding tijdens de bestelling.

Goedemiddag @JuTutt, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Mijn excuses voor de wat late reactie, het is op het moment erg druk. Ik snap dat dit niet helemaal gaat zoals je had verwacht, maar helaas zijn dit wel de regels en afspraken die we hiervoor hebben gemaakt. In de winkels van KPN kunnen orders worden ingelegd met alle ID typen. Personen zonder Nederlands identiteitsbewijs hebben ook een BRP (basis registratie personen) nodig. 

Op welke manier heb je de andere abonnementen destijds afgesloten? Via een KPN winkel, of heb je ook nog een ander type ID kaart die uitgegeven is in Nederland? Of heb je destijds ook al een BRP toegestuurd? Deze kan je dan gewoon weer gebruiken.

In ieder geval, achteraf kan ik hier weinig aan veranderen. Een optie is dan om je bestelling te annuleren en opnieuw aan te vragen via een andere weg. Maar dit kan alleen wanneer je een ID type hebt die in Nederland uitgegeven is.


Ons gezin heeft inmiddels 4 abonnementen bij KPN. Vandaag wil ik daar een 5e aan toevoegen. Pas na bestelling en betaling blijkt (omdat ik mijn Duits paspoort als ID heb gebruikt) dat ik een BRP moet aanvragen bij de gemeente à €14,50. Ik ben reeds jarenlang klant bij KPN. Niet erg klantvriendelijk. Kan dat niet anders? Op zijn minst een melding tijdens de bestelling.

Ik zie dat dit een oud bericht is, maar dit overkwam mij ook zojuist. Ik ben Zweedse en woon sinds 1993 in Nederland.  Geïdentificeerd met een Nederlandse rijbewijs. Telefoon betaald  laatste gegevens invoeren,  blijk ik een uitreksel van de gemeente nodig te hebben.  Wat een onzin! Ik dacht eerst dat ik op een ,"foute site^ zat! Ben minimaal 15 jaar vaste klant bij kpn met alles in een en nu bijna 4 mobiele abonnementen.  Ik vind dit niet netjes. ! Mvg Anna


Reageer