Skip to main content

hallo,

Gisteren geprobeerd om abonnement van belsimpel naar kpn over te zetten. Alles geregeld en betaald voor telefoon ezv., kopie Rijbewijs (Nederlandse) bijgevoegd.  Blijk ik een BRP uitreksel nodig  te hebben!!

Op ons adres hebben wij al 3 mobiele abonnementen en alles in een pakket.  Al meer dan 15 jaar vaste klant bij KPN!! Waarschijnlijk dit allemaal omdat ik de Zweedse nationaliteit heb, wel sinds 1993 woonachtig in Nederland!

Ik vind dit absoluut niet netjes van KPN.

Gebeld met klantenservice,  daar konden ze niets aan doen, moet ik maar naar de winkel  daar zou het zonder problemen kunnen. Zit nu halverwege een bestelling en niet happy!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Beste @Anna van Zweden, welkom! Wat ontzettend vervelend dat je hier tegenaan loopt. Het klopt echter wat er gezegd wordt: als je geen Nederlands legitimatiebewijs hebt, is dat nodig voor het aanvragen van een nieuw abonnement. Ik kan me zeer goed voorstellen dat je dit raar vindt, helemaal als je al zoveel producten afneemt bij ons. We kunnen de aanvraag echter niet verwerken in dat geval. Excuses voor het ongemak!


Ter duidelijkheid,  

Ik heb mij niet gelegitimeerd met een Zweedse paspoort, maar een NEDERLANDS rijbewijs ! Waar en BSR nummer opstaat!

 

Mvg Anna Bergqvist 


Dit is inderdaad nogal verwarrend, mijn excuses. Als identiteitsbewijs wordt in dit geval alleen écht een identiteitsbewijs gezien. Ook bij een Nederlands rijbewijs is een BRP nodig. Knap vervelend voor je, dat begrijp ik erg goed! Ik kan er helaas niets aan veranderen 😞.


Heb je dat rijbewijs op basis van je Zweedse rijbewijs ontvangen? Als het een RDW rijbewijs is (dus niet via de gemeente) dan is het niet bruikbaar als ID bij afsluiten van een abonnement.

Voor niet-Nederlanders kan dat alleen met een PASPOORT in combinatie met een BRP. Een Europese ID kaart kan dan ook niet. En het kan alleen in een KPN winkel.

Je sluit een nieuw abonnement af, dan zijn voorgaande identificaties niet geldig. En niet alleen bij KPN.