Skip to main content

Beste KPN,

In december 2020 heb ik contact gehad met jullie. Het ging erover dat ik graag in de toekomst van mijn mobiele telefoon een BTW-factuur zou willen ontvangen, en dat ik de facturen van 2020 ook met BTW zou willen ontvangen. De BTW-facturen had ik binnen een uur ontvangen en het zou geregeld zijn dat de volgende facturen die ik zou ontvangen, een BTW-specificatie zouden bevatten.

Vorige week was ik bezig met de kwartaalaangifte voor de belastingdienst van het eerste kwartaal van dit jaar. Toen viel me pas op dat ik nog steeds geen BTW-factuur ontving van jullie. Ik heb meteen contact opgenomen via de chat en daar werden excuses aangeboden, het vinkje van ‘BTW-factuur ontvangen’ zou aan gezet worden en ik zou direct per mail de BTW-facturen van januari, februari en maart 2021 ontvangen. 

Tot op heden had ik nog niets ontvangen, daarom nogmaals een chat gestart. Daar werd me verteld dat, sinds dat Telfort (waar ik oorspronkelijk vroeger klant was) per 1-1-2021 volledig is overgenomen door KPN en dat het niet meer mogelijk was om een BTW-factuur van januari, februari en maart 2021 achteraf te ontvangen. Jullie collega Andjela vertelde ‘Maar hiervoor had je in de maand januari het moeten aanvragen. Dan had je wel op de volgende facturen BTW ontvangen.’

Het ironische is dat ik in december 2020 hier al om gevraagd heb. Er gaat dus duidelijk iets mis bij jullie. Op de vraag waarom het in december 2020 wel nog mogelijk was om alle facturen van 2020 met BTW te ontvangen kreeg ik het antwoord: ‘Toen was je nog klant bij Telfort en hun hebben het kunnen ophalen. Vanaf januari is Telfort KPN geworden. En bij KPN is dat n iet mogelijk, totdat er een aanvraag is gedaan om BTW op factuur toe te voegen.’ Het gekke is dat ik al sinds februari 2020 facturen ontvang van KPN, en niet meer van Telfort. Het is dus grote onzin wat me verteld werd. 

Omdat iemand in december zijn werk niet goed heeft gedaan (een vinkje aanzetten dat ik BTW-facturen wil ontvangen), kan ik het nu achteraf niet meer krijgen? Ik kreeg als opmerking op de vraag waarom het toen wel kon en nu niet meer dat ik destijds nog klant was bij Telfort. Het is toch niet zo dat alle klanten van Telfort zelf achteraf weer moeten gaan vragen om een BTW-factuur te ontvangen? Als alles automatisch digitaal overgezet wordt (bankrekening, adres etc.) dan zou dit ook gewoon goed moeten gaan.

Mocht ik de BTW-facturen niet ontvangen, zie ik mij genoodzaakt gezien de slechte service zowel mijn als het contract van mijn partner bij KPN-mobiel op te zeggen.

Hoi @PPTRV, welkom bij ons op het forum. Telfort mobiel is 26 januari 2020 naar KPN overgegaan inderdaad, sindsdien krijg je de facturen van ons. Hoe het precies zit met de facturen uit die tijd durf ik zo nog niet te zeggen, aangezien ik geen gegevens van je heb. Zou je jouw forumprofiel volledig in kunnen vullen, met aanvullend de laatste 3 cijfers van de IBAN bij "Persoonlijke opmerkingen” en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Als je dat hebt gedaan kan ik kijken naar de facturen, de specificatie en kunnen we er meer over vertellen.


Hoi Jasper,

Bedankt voor je reactie! Profiel is ingevuld :)


Hoi Jasper,

Wanneer kan ik een reactie verwachten? Ik word telkens van het kastje naar de muur gestuurd... Het enige wat ik vraag is om de BTW-facturen van de afgelopen 3 maanden te ontvangen.

In december 2020 heb ik gevraagd om voortaan BTW-facturen te ontvangen. Dit is toegezegd en zou aangepast worden. Dat het vervolgens niet gedaan wordt is een fout van jullie. Dit mogen jullie dan ook zelf oplossen! Als ik als ondernemer een fout maak, draai ik zelf voor de gevolgen op, daar kunnen jullie misschien iets van leren? 

Een aantal weken geleden heb ik het nogmaals gevraagd, en toen zou het ook opgelost worden, zonder resultaat. Ik heb de facturen nodig voor mijn kwartaalaangifte van de belastingdienst, dus ik verwacht ze z.s.m. 


Dank voor je gegevens, @PPTRV! Ik zie hier dat btw op de factuur netjes aan staat. Het lijkt alleen niet correct verwerkt te worden want op je facturen zelf zie ik niets staan. Ik heb dit nu dan ook eerst uitgezet, Als dat verwerkt is, dan zetten we het opnieuw aan. Hopelijk gaat het dan wel goed. Ik kom er hier weer op terug als ik dit gedaan heb.

Verder heb ik ook zojuist de losse btw specificaties van januari, februari en maart naar het bij ons bekende contact e-mailadres verstuurd. Deze zijn gewoon voor ons inzichtelijk en na te sturen. Mijn excuses dat dit door eerdere collega's niet gedaan is. 


Wat vreemd dat ik het dan niet zie. Ik heb inmiddels de vorige facturen per mail ontvangen. Heel erg bedankt voor de moeite!


Mooi dat je die inmiddels binnen hebt, @PPTRV. Ik heb nu btw op de factuur weer aangezet. Maar omdat je mobiele factuurdatum de 22e van de maand is durf ik niet te garanderen dat het dan op 22 april al weer goed gaat. Ik wil je dan ook vragen om de april én de meifactuur in de gaten te houden. Als het op die van mei weer niet staat, trek opnieuw aan de bel. Dan moeten we dit dieper gaan uitzoeken. En dan kunnen we je natuurlijk de specificaties weer even los opsturen op dat moment.